شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
بهترین سخنرانی‌های تد برای تغییر زندگی

 سخنرانی «ریچارد سیمور» طراح انگلیسی بی‌شک تاثیرگذارترین سخنرانی بوده که تا به حال در تد انجام گرفته است. او از حضور قلب در طراحی حرف می‌زند و توضیح می‌دهد که طراحی را بیشتر از دیدن باید حس کرد. هنرمند باشید یا طراح فرقی نمی‌کند. این ویدیو شما را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.
  سخنرانی ران مک‌کالوم استاد دانشگاه. او مادرزاد کور بوده است و از مشکلاتش برای خواندن کتاب‌ها می‌گوید و این‌که چطور افرادی توانستند با هوش‌شان و با همراهی تکنولوژی، امکان درک تجربه‌ی خواندن را به او بدهند. این سخنرانی بی‌نظیر است.
  این روزها کمتر هنرمند دیوانه‌ای پیدا می‌شود که «جی‌آر» را نشناسد. او را با پروژه‌ جهانی‌اش که در آن تمام در و دیوارهای جهان را با تصویر چشم‌های خیره می‌پوشاند، می‌شناسند. البته تا دو‌سال پیش کمتر کسی او را می‌شناخت. دقیقا بعد از سخنرانی‌اش در تد بود که شهره شد و البته به مدد سخنرانی‌ هیجان‌انگیزش در تد، مقام افتخاری بهترین سخنران تد دو‌سال پیش را هم از آن خود کرد.
  سخنرانی بعدی مربوط به یک ایرانی است، رضا بهرامی‌نژاد. اگر اسم او برایتان آشنا نیست حتما اسم پروژه‌ خلاق «کلاس پرنده» را شنیده‌اید. بهرامی‌نژاد کارگردان، مستندساز و دانش‌آموخته رشته گرافیک از دانشگاه تربیت معلم است. او در سخنرانی‌اش در «تد جوانان تهران» در مورد اختراع شغل دل‌خواه‌تان صحبت می‌کند. یک سخنرانی جذاب و ساده با یک شعار اصلی: «شغل دل‌خواه‌تان وجود ندارد؟ خیلی خوب، بسازیدش!».
  معمای انگیزش نام سخنرانی «دنیل پینک» است که از پرطرفدارترین و آموزنده‌ترین ویدیو‌های TED محسوب می‌شود. در این سخنرانی آموزنده دنیل پینک توضیح می‌دهد که مکانیزم پاداش و حقوق و پورسانت که ما به کارمندان خود می‌دهیم نه‌تنها در بسیاری از موارد اثربخش نیست، بلکه می‌تواند اثرات منفی هم داشته باشد. او در مورد اشتباهات ما در حوزه‌ مدیریت انگیزه دیگران، گزارش تحقیقات متعدد را با شوخی و طنز توضیح می‌دهد.
  سخنرانی بعدی، سخنرانی سه دقیقه‌ای از ریچارد جان است با عنوان « هشت راز موفقیت». جدای از مفهوم زیبای این سخنرانی، معمولا آن را به‌عنوان الگویی برای آموزش سخنرانی معرفی می‌کنند. او هفت‌سال تحقیقات خود در حوزه رضایت و موفقیت را در سه دقیقه ارایه کرده است!
  آمی ‌کادی، استاد دانشگاه ‌هاروارد حقایقی علمی و زیبا را درخصوص کاربرد زبان بدن برای تغییر رفتار و احساس ما توضیح می‌دهد. کادی در این سخنرانی توضیح می‌دهد زبان بدن شما مشخص می‌کند که چه‌کسی هستید. در مورد زبان بدن، حرف‌های مختلفی گفته شده و تشخیص مرز بین واقعیت و خرافات در آن چندان ساده نیست. اما در این ویدیو‌ی آموزنده


تعداد بازدید :  410