شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
انتقادهای عجیب دهکده بازی‌های المپیک
ریو هنوز آماده میزبانی نیست!

شهروند|  درحالی‌که تنها 10 روز تا آغاز رسمی بازی‌های المپیک باقی مانده است، به نظر می‌رسد دهکده این مسابقات آماده میزبانی از کاروان کشورهای مختلف نشده و همین موضوع با انتقادات زیادی همراه شده است.
انصراف استرالیا از حضور در دهکده
روز گذشته تعدادی از ورزشکاران استرالیایی به دهکده بازیهای المپیک در ریودوژانیرو رسیدند اما به محض مشاهده شرایط از سکونت در آپارتمان‌های درنظر گرفته شده،‌ انصراف دادند. دهکده مسابقات که روز یکشنبه بازگشایی شده از نظر استرالیایی‌ها با مشکلات زیادی ازجمله برق، آب، گاز و عدم نظافت لازم روبه‌رو هستند. مسئول کاروان استرالیا دراین‌باره می‌گوید: «در همه دوره‌های  المپیک مشکلاتی وجود داشته است اما مشکلات ریو واقعا نگران‌کننده است. اختلالات در سیستم گاز و آب ممکن است دردسر ساز و خطرناک شود. سرویس‌های بهداشتی این ساختمان‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو است.»
واکنش عجیب برزیل و کمیته المپیک
بعد از اعتراض استرالیایی‌ها به امکانات ساختمان‌های دهکده، شهردار ریودوژانیرو اینطور به انتقادات آنها واکنش نشان داده است: «در این ساختمان‌ها کانگورو قرار می‌دهیم تا استرالیایی‌ها فکر کنند در خانه هستند!» این واکنش عجیب شهردار ریو پای کمیته بین‌المللی المپیک را هم وسط کشید تا نظارت دقیق‌تری روی این مسائل داشته باشد. در بیانیه این کمیته آمده است:   «نیازی به کانگورو نیست،‌ بلکه به یک لوله‌کش نیاز است که مشکلات استخرها و سرویس‌های بهداشتی را حل کند.»
ریو هنوز آماده نیست!
ورود کاروان‌های ورزشی تمام کشورها به ریودوژانیرو آغاز شده و اولین گروه ورزشی کاروان ایران نیز امروز راهی برزیل می‌شود. با این‌که 10 روز بیشتر به آغاز رسمی مسابقات باقی نمانده، ژنیت شهردار ریودوژانیرو دراین‌باره می‌گوید: «هنوز تأسیسات به‌طور کامل آماده نشدند و تا شروع مسابقات همه چیز مهیا خواهد شد.» با این‌که از ماه‌ها قبل نگرانی‌های زیادی بابت آماده نشدن به موقع ورزشگاه‌های برزیل وجود داشت و دراین‌باره حاشیه‌های زیادی هم به وجود آمد، هنوز مسابقات شروع نشده، بحث کمبود امکانات به وجود آمده است. مشخص نیست برزیلی‌ها که در چند‌سال اخیر نتوانستند به صورت مناسب دهکده بازی‌های المپیک را مهیای میزبانی از کشورهای مختلف کنند، در این 10 روز چه اقداماتی را برای بهبود شرایط انجام می‌دهند. از سوی دیگر با ورود کاروان ورزشی کشورمان به ریودوژانیرو باید واکنش ورزشکاران و مسئولان ایرانی را هم شاهد باشیم. در هر صورت برزیل انتظار یک ماه پرکار و سخت را می‌کشد که قطعا با چالش‌های زیادی برای میزبان همراه خواهد بود.


تعداد بازدید :  200