شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
بررسی شانس مدال‌آوری تکواندو در المپیک

فریبرز عسگری  کارشناس تکواندو

کاروان تکواندوی ایران همواره در طول تاریخ یکی از امیدهای کسب مدال بوده است. این‌بار نیز تکواندوکاران ما می‌توانند افتخار آفرین باشند و مدال‌های خوش‌رنگی را کسب کنند. فرزان عاشورزاده جوان 19 ساله‌ای است که از جدیت و هوش فوق العاده‌ای برخوردار است و نشان داده که در مبارزات آرام عمل می‌کند و می‌تواند هر حریفی را از پای در بیاورد. جدول مسابقات عاشورزاده را با دقت نگاه کردم. او تمام حریفانی که باید با آنها رقابت کند را به راحتی شکست داده و حریف سر سختی ندارد؛ حتی می‌تواند به راحتی مدال کسب کند.
موضوعی که باعث نگرانی است حضور نماینده رژیم صهیونیستی است که اگر به جمع 4 نفر برتر صعود کند، فرزان باید با مسابقات خداحافظی کند اما اگر این حریف هم جزو 4 نفر نباشد، عاشورزاده می‌تواند مدال طلایش را مسجل کند. تنها حریف فرزان تکواندوکار کره‌ای است اما سجاد مردانی یکی از بهترین‌های تاریخ ایران در سنگین وزن است که به او نیز امید زیادی داریم. او در دور دوم به قهرمان المپیک  برخورد می‌کند که کار سختی دارد و باید امیدوار باشیم این مبارزه را با برد پشت سر بگذارد. با این وجود همه چیز به روز بازیکنان بستگی دارد. اگر بازیکنان ما روز خوبی داشته باشند، قطعا می‌توانند مدال کسب کنند. یکی از نکاتی که امیدبخش است، عدم حذف بازیکنان با قبول یک شکست است؛ زیرا در شانس مجدد شرکت می‌کنند. در این میان مهدی خدابخشی کار سخت‌تری را نسبت به دیگر تکواندو کاران کشورمان دارد؛ او در جدولی قرار گرفته که همه حریفانش سر سخت هستند و اگر پیروز شود در دور دوم با میلاد بیگی از آذربایجان دیدار می‌کند که یکی از قهرمانان اروپا است و تکنیک فوق‌العاده‌ای دارد. خدابخشی رنکینگ اول دنیا را در اختیار دارد اما باید خیلی مراقبت کند. میلادبیگی با اقتدار قهرمان اروپا شده و روند خوبی داشته است. اگر خدابخشی به مرحله بعد برسد، ‌قطعا خستگی زیادی را در بدنش خواهد داشت. هرچند کسی که می‌خواهد قهرمان المپیک شود باید همه را ببرد.
درباره کیمیا علیزاده هم باید بگویم او تکواندوکار توانمندی است؛ امیدوارم آسیب‌دیدگی ایجادشده برای علیزاده جدی نباشد. او می‌تواند اولین مدال‌آور ورزش بانوان در المپیک باشد.


تعداد بازدید :  247