شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

کودک 4 ساله گمشده در جنگل‌های نکا پیدا شد
شهروند| فاطمه‌زهرا حدادیان، کودک حدود 4 ساله نکایی  پس از 2 روز در جنگل‌های اوکرکا نکا پیدا شد. فاطمه‌زهرا حدادیان روز جمعه به همراه خانواده در این منطقه مشغول تفریح و گردش بود که در زمان استراحت خانواده مفقود شد.  شامگاه روز جمعه اول مردادماه خانواده این کودک متوجه مفقود شدن فرزندشان شدند و مراتب به نیروی انتظامی، جمعیت هلال‌احمر و نیروهای امدادی گزارش شد و بلافاصله مأموران امداد‌و‌نجات در سر صحنه حاضر شدند. براساس این گزارش با فوریت نیروهای امدادی هلال‌احمر، نیروهای نظامی و انتظامی و قضائی، شامگاه یکشنبه  در محل حادثه حاضر و گشت‌زنی‌های متعدد با گروه‌های امدادی، انتظامی و مردمی برای پیدا کردن این کودک آغاز و بعد از گذشت بیش از 40 ساعت این کودک پیدا شد. اهالی روستای اوکرکا در حال برداشت گیاهی به‌نام «زرده کیجا» از جنگل‌های اطراف این روستا بودند که ناگهان صدای گریه کودکی توجه آنان را جلب کرد و با اطلاع به نیروی انتظامی با کمک این نیروی همیشه در صحنه، این کودک در 4 کیلومتری حوالی منطقه معروف به «اوکرکا چشمه» در بخش مرکزی نکا پیدا شد.
در کنار نیروهای امدادی و انتظامی، دهیاران، شوراها و نیروهای مردمی نیز گشتزنی در جنگل‌های اطراف را در طول بیش از 40 ساعت گذشته انجام دادند. این کودک عصر یکشنبه توسط نیروی انتظامی و اهالی روستا پیدا شد و چون به مدت حدود 2 شبانه‌روز غذایی نخورده، دچار ضعف شده بود که هم اکنون در بیمارستان امام حسین(ع) نکا بستری است.

مزاحم تلفنی که۱۰۰۰بار به اورژانس زنگ زد
 از ابتدای امسال یک مزاحم تلفنی ۱۰۰۰ مرتبه برای اورژانس همدان مزاحمت ایجاد کرده که به مراجع قضائی ارجاع شده است. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت:  از تعداد ۸۰ دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس همدان، تعداد ۴۰ آمبولانس به تازگی وارد ناوگان شده‌اند و تعداد ۱۱ آمبولانس نیز در ۳ روز آینده طی مراسمی به ناوگان اضافه و در مراکز اورژانس استان توزیع خواهد شد. این آمبولانس‌ها با تجهیزات کامل پزشکی و طبق استاندارد ۲۰۱۶ آلمان ساخته شده‌اند و قیمت هر دستگاه ۳‌میلیارد ریال است. وی با بیان این‌که تا پایان امسال نیز ۲۰ دستگاه آمبولانس به مجموعه ناوگان آمبولانس استان همدان افزوده می‌شود، گفت: تعداد این آمبولانس‌ها تا پایان امسال به ۱۲۲ دستگاه می‌رسد. معصومی با بیان این‌که با ورود این آمبولانس‌ها به ناوگان ۲۰ دستگاه آمبولانس فرسوده از چرخه خدمات‌رسانی در پایگاه‌های شهری و جاد‌ه‌ای خارج می‌شود، گفت: آمبولانس‌هایی با عمر ۵ تا ۷‌سال از ناوگان خارج و به روستاها تحویل داده می‌شود. حبیب معصومی به افزایش تعداد مزاحمت‌های تلفنی اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال یک مزاحم تلفنی ۱۰۰۰ مرتبه مزاحمت ایجاد کرده که به مراجع قضائی ارجاع شده است. وی با بیان این‌که در یک مورد مزاحمت نیز ۳۰۰ مورد تماس از ابتدای خرداد صورت گرفته است، گفت: این مسأله لزوم برخورد قانونی قوه قضائیه را مورد تأکید قرار می‌دهد؛ چرا که در قوانین جمهوری اسلامی ۳ ماه حبس برای مزاحمت قانونی تدوین شده اما صدور حکم دادگاهی را لازم دارد.


تعداد بازدید :  229