شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

پیش‌بینی کاهش قیمت طلا|  «سم لافلین» از بازرگانان شرکت ام.کی.اس سوییس در یادداشتی به رویترز گفت: احتمال کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی وجود دارد. ما پیش‌بینی می‌کنیم قیمت طلا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به حدود 1305 دلار برسد و در این سطح قیمتی، شاخص بازارهای جهانی سهام باید روند صعودی پیدا کند. (رویترز)
ایران رقیب گازی می‌شود|  نشریه فوربس با اشاره به تمایل ایران برای صادرات گاز به اروپا نوشت: این بدان معناست که ایران در رقابت با آمریکا قرار دارد و هدف‌گذاری ایران برای شروع صادرات ال‌ان‌جی به اروپا از‌ سال ۲۰۲۰ محقق می‌شود. با لغو تحریم‌های غرب، ایران اکنون قصد دارد به یک بازیگر مهم در بازار به سرعت درحال جهانی شدن گاز بدل شود. امروز گاز معامله‌شده، 30‌درصد کل انرژی مصرفی جهان را تشکیل می‌دهد و این رقم تا ‌سال 2025، به میزان 30‌درصد افزایش خواهد یافت. (فوربس)
نفت ۴۵دلاری شد| درحالی‌که نگرانی‌ها از مازاد عرضه جهانی نفت خام و فرآورده‌های نفتی ادامه دارد، قیمت نفت دیروز در نزدیکی پایین‌ترین رقم‌های ۲ماه گذشته باقی ماند. براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 18 سنت کاهش به 45 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 16 سنت کاهش به 44 دلار و 3 سنت رسید. به گفته تجار، مازاد عرضه فعلی و انتشار آمارهای نامساعد اقتصادی تأثیر منفی‌ بر قیمت نفت داشته است. (رویترز)
رشد اقتصاد جهانی در ابهام| گروه جی 20 که در شهر چنگ‌دووا چین گرد هم آمده‌اند تا مسائل اقتصادی مربوط به گروه و در ارتباط با سایر کشورها را بررسی کنند با تأکید بر این‌که برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تهدیدی برای رشد اقتصاد جهانی است، تأکید کردند که همه ابزارهای سیاسی لازم را به کار می‌گیرند تا تأثیر این خروج بر رشد اقتصاد جهانی کاهش یابد. آنها تأکید کردند در پرتو توسعه‌های اخیر ما تمام ملاحظات را برای استفاده ابزار سیاسی - مالی و نیز ساختاری به صورت فردی یا جمعی برای کسب پایداری، توازن و رشد اقتصادی به کار می‌گیریم. (اکونومیک تایمز)


تعداد بازدید :  168