شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 تقسیم ۹۴‌درصدی سود ۱۶۸شرکت بورسی| کیوان شیخی، رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: تاکنون 168 شرکت بورسی مجامع خود را برگزار کرده‌اند که سود نقدی توزیع شده میان سهامداران اندکی بیش از 94‌درصد درآمد واقعی محقق شده پایان ‌سال مالی قبل است. با اتمام فصل مجامع نزدیک به 90‌درصد شرکت‌های بورسی که مجامع آنها منتهی به پایان تیرماه بوده توانسته‌اند، میان سهامداران خود سود نقدی برابر با 138‌میلیون و 378‌هزار و 838‌میلیون ریال توزیع کنند.
 سهم 38‌درصدی بخش خصوصی از واگذاری‌ها| سیدجعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: با گذشت ۱۵سال از تأسیس سازمان خصوصی در کشور حدود 142‌هزار و 500‌میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته که سهم بخش خصوصی واقعی از این رقم به 38‌درصد رسیده است. از رقم فوق حدود 21‌درصد از کل واگذاری‌ها به ارزش بیش از 30‌هزار‌ میلیارد تومان به سبد دارایی‌های سهام عدالت با حدود 49‌میلیون نفر مشمول این سهام تخصیص داده شده ، از سوی دیگر حدود 21‌درصد از کل واگذاری‌ها به ارزش 29‌میلیارد و 500‌میلیون تومان نیز از سوی دولت بابت رد دیون واگذار شده است.
 معاملات 327‌میلیارد تومانی در فرابورس| بازار فرابورس در چهارمین روز مردادماه شاهد معاملاتی به ارزش 3‌هزار و 277‌میلیارد ریال بود. در معاملات روز گذشته بالغ بر 212‌میلیون ورقه بهادار در 23‌هزار و 788 نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 3‌هزار و 277‌میلیارد ریال رسید. در همین حال شاخص کل فرابورس ایران از ابتدای ساعت بازار روند صعودی به خود گرفت و درنهایت با رشد 3.7 واحدی روی عدد 796.6 واحد ایستاد.
 عرضه ذرت و مرغ در بورس کالا| عباس والوزی، معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام  گفت: عرضه ذرت و مرغ در راستای دستور وزیر جهاد کشاورزی در بورس کالای ایران عرضه شد که هدف از عرضه این محصولات با استفاده از مکانیسم بورس کالا، اطلاعات شفاف در بخش کشاورزی است تا کاملا مشخص شود چه کسی یک محصول را خریداری کرده و چه کسی محصول را به فروش رسانده و حجمی که در بازار عرضه می‌شود، چه میزان است. سال گذشته عرضه پرحجم ذرت از طریق خوزستان صورت گرفت.


تعداد بازدید :  164