شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
معاون وزیر، سرخابی‌ها را بازخواست کرد
ابهام درباره قراردادهای میلیاردی

شهروند| حضور معاون وزیر ورزش در 2 روز اخیر در باشگاه‌های سرخابی پایتخت باعث شد تا گمانه‌زنی‌های زیادی دراین‌باره به وجود ‌آید، اما درنهایت دلیل اصلی سرکشی نماینده وزیر ورزش مشخص شد.
همچنان در انتظار مدیرعامل
با این‌که در هفته گذشته نصرالله سجادی رسما به هیأت‌مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تذکر داده بود تا مدیران عامل خود را انتخاب کنند، تصور همگان بر این بود که حضور او در جمع اعضای هیأت‌مدیره این 2 باشگاه به معنای رایزنی برای انتخاب مدیرعامل است. با این حال بعد از حضور سجادی در روز یکشنبه در جلسه هیأت‌مدیره استقلال، دیروز هم معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس رفت و وقتی بعد از این جلسه با سوالی مبنی بر تعیین تکلیف مدیرعامل سرخپوشان مواجه شد، اینطور واکنش نشان داد: «اصلا در این جلسه درباره انتخاب مدیرعامل صحبت نکردیم. ان‌شاءالله یک روز بعدازظهر تکلیف مدیرعامل پرسپولیس مشخص می‌شود!»
قراردادهای میلیاردی روی میز
در جریان نقل‌وانتقالات پیش فصل لیگ شانزدهم وزیر ورزش تذکر خود را به صورت علنی و غیرعلنی به مسئولان 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت داد تا از بستن قراردادهای میلیاردی و نجومی خودداری کنند. در همان مقطع این موضوع با واکنش تند هواداران مواجه شد و سرخابی‌ها نیز به رقابت خود در فصل نقل و انتقالات ادامه دادند. حالا در شرایطی که تیم‌ها هفته نخست لیگ را پشت‌سر می‌گذارند، وزیر ورزش توسط نمایندگان مجلس بابت قراردادهای میلیاردی مورد سوال قرار گرفته است و قول داده تا به‌زودی مبالغ قراردادها به صورت شفاف اعلام شود. سجادی نیز در همین راستا در 2 روز اخیر به هیأت‌مدیره سرخابی‌ها رفت تا از وضع قراردادها باخبر شود.
شفاف‌سازی واقعی؟
در سال‌های اخیر سازمان لیگ برتر با دستور وزارت ورزش سعی کرده تا قراردادها را به صورت شفاف اعلام کند اما این مسأله با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. برخی معتقد بودند مبالغی که بابت قرارداد بازیکنان و مربیان اعلام شده، واقعی نیست. از سوی دیگر نیز همچنان بحث قراردادهای زیرمیزی مطرح است و شاید سجادی نیز در جریان حضور در هیأت‌مدیره سرخابی‌ها به این نکته پی برده است. به‌هرحال شفاف‌سازی قطعا تا چند روز آینده از طریق سازمان لیگ اعمال می‌شود اما مثل همیشه مردم توقع دارند تا قراردادهای واقعی را ببینند، نه این‌که فقط یکسری قرارداد نمادین که صرفا به خاطر رعایت سقف بودجه مهندسی شده، به اطلاعشان برسد.

 


تعداد بازدید :  131