شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
ادامه هفته نخست لیگ برتر با برگزاری 4 مسابقه
رویای برد مقابل شاگرد شکست‌ناپذیر

شهروند| هفته نخست لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 4 دیدار دیگر پیگیری خواهد شد تا از چهره 8 تیم باقیمانده لیگ شانزدهم به صورت رسمی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و اهواز رونمایی شود. قطعا مهم‌ترین مسابقه در تهران و به دوئل برانکو و فرکی مربوط می‌شود.
سایپا - پرسپولیس
سایپا با چهره‌ای جدید و با مربیگری حسین فرکی امروز درحالی پای به لیگ برتر می‌گذارد که با یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها در هفته نخست مواجه شده است. تیم آماده فصل گذشته برانکو که در روز آخر قهرمانی را از دست داد، امروز باید در ورزشگاه تختی تهران میهمان نارنجی‌پوشان باشد. سایپا در نقل‌وانتقالات عملکرد متوسطی داشته و ریخت و پاش زیادی انجام نداده است اما فرکی از یک رکورد ویژه مقابل مربی‌ای که همواره از او به‌عنوان استادش یاد می‌کند،‌ برخوردار است و تا به حال در 2 بار رویارویی‌اش صاحب 2 برد شده است. سرمربی سایپا که خوش‌وبش گرمی پیش از نشست خبری روز گذشته خود با برانکو داشت، درباره رویارویی با پرسپولیس می‌گوید: «وقتی شاگرد مقابل استاد قرار می‌گیرد به هر ترتیب انگیزه‌ بیشتری پیدا می‌کند و ما نیز به دنبال پیروزی هستیم.» از سوی دیگر پرسپولیس که برای دومین فصل متوالی برانکو را روی نیمکت خود حفظ کرده، با خریدهای پرسروصدایی که داشته، به دنبال کسب 3 امتیاز شیرین در گام نخست است. سرخپوشان که از خط دروازه تا خط حمله دچار تغییراتی در ترکیب خود شده‌اند، برای بازی امروز دچار مشکلاتی هستند. آماده نبودن طارمی، ماهینی و 2 بازیکن اوکراینی دغدغه‌های زیادی را برای سرمربی کروات پرسپولیس به وجود آورده و این مربی از طرف با مصدومیت مدافع چپ خود مواجه است. به‌هرحال اضافه شدن ستاره‌هایی همچون بیرانوند، وحید امیری، ساسان انصاری و سیدجلال حسینی قطعا می‌تواند یک برگ برنده برای سرخپوشان در بازی نخست باشد. برانکو در آستانه برگزاری این بازی نظرش را اینطور بیان می‌کند: «از شروع لیگ هیجان‌زده هستیم اما باید بدانیم سایپا یکی از تیم‌هایی بود که مانع قهرمانی ما شد. کار سختی داریم و از نفراتی مثل مهدی طارمی نیز با وجود نرسیدن به آمادگی بالا استفاده می‌کنیم.»
گسترش فولاد- پیکان
تیم آبی‌پوش تبریزی که در نقل‌وانتقالات پیش از فصل لیگ شانزدهم به‌دلیل جذب چند بازیکن مطرح همچون خلعتبری، پریرا و خسوس پرسروصدا عمل کرد، در اولین مسابقه‌اش به مصاف پیکانی می‌رود که بار دیگر به لیگ برتر بازگشته است. شاگردان فراز کمالوند که هدفشان را کسب سهمیه در لیگ پیش رو قرار داده‌اند، مقابل تیمی قرار می‌گیرند که توانسته از ستاره‌های سابق سرخابی در ترکیب خود بهره ببرد. نفراتی همچون برهانی،‌ صادقی، احمدی و عبدی جزو خریدهای تیم جلالی بودند تا شاید دیگر روند آسانسوری خودروسازان به پایان برسد.
سپاهان - پدیده
حضور سرمربی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر روی نیمکت سپاهان باعث شد تا زردپوشان اصفهانی امیدوار به بازگشت تیمشان به روزهای اوج باشند. عبدالله ویسی و تیم جوانی که در غیاب بزرگان سال‌های اخیر سپاهان بسته، در اولین مسابقه روبه‌روی پدیده‌ای قرار می‌گیرند که با رضا مهاجری به کار خود ادامه می‌دهد و در نقل‌وانتقالات نیز عملکرد متوسطی داشته است.
فولاد _ ماشین‌سازی
نعیم سعداوی امروز اولین تجربه سرمربیگری خود را در فولاد خوزستان پشت می‌گذارد تا شاید بتواند این تیم را بعد از 2‌سال به روزهای خوب خود بازگرداند. فولادی‌ها که در نقل‌وانتقالات عملکرد چندان مثبتی نداشتند، امروز در گرمای اهواز از ماشین‌سازی میزبانی می‌کنند. رسول خطیبی بعد از صعود با تیم سبزپوش شهر تبریز روی نیمکت این تیم ماند و خریدهای پرسروصدایی هم داشت تا تیم پرامیدی را برای لیگ شانزدهم بسته باشد.
برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر
گسترش‌فولاد- پیکان(ساعت 15:  18)، سپاهان - پدیده (ساعت 30:  20)، فولاد- ماشین‌سازی و سایپا- پرسپولیس           (ساعت 45:  20)

 


تعداد بازدید :  148