شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت مهدیه الهی‌قمشه‌ای
رهبرمعظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت بانوی ادیب و فاضل و پژوهشگر سرکار خانم مهدیه الهی‌قمشه‌ای را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در این پیام آمده است: درگذشت بانوی ادیب و فاضل و پژوهشگر؛ سرکارخانم مهدیه‌ الهی‌قمشه‌ای فرزند محترم مرحوم عالم و عارف و حکیم و شاعر برجسته و مترجم قرآن مجید مرحوم آقای حاج شیخ مهدی الهی‌قمشه‌ای رحمه‌الله‌علیهما را به خاندان مکرم و بازماندگان و همه‌ آشنایان با مراتب علمی و معنوی آن بانوی گرامی تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

رئیس بازرسی کل کشور: روی پرونده مدیران بانک دی کار می‌کنیم
مهر| رئیس بازرسی کل کشور گفت: پرونده واگذاری اماکن و صرافی‌ها در فرودگاه‌ها ازسوی سازمان بازرسی، بررسی می‌شود. ناصر سراج روزگذشته درحاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم دیوان محاسبات با اشاره به گزارش ارسال‌شده ازسوی سازمان بازرسی کل کشور درباره بانک دی، بیان داشت: همان‌طور که در گزارش اخیر سخنگوی قوه‌قضائیه نیز اعلام شد، روی پرونده مدیران بانک دی کار می‌کنیم. قاضی سراج با اشاره به این‌که تاکنون گزارشی از تحقیق و تفحص از بانک دی به سازمان بازرسی کل کشور ارسال نشده است، گفت: البته ما درحال بررسی هستیم. رئیس بازرسی کل کشور درپاسخ به سوالی درباره پرونده تخلفات مدیران بنیاد شهید انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این پرونده ربطی به سازمان بازرسی ندارد. وی با اشاره به این‌که سازمان بازرسی درتمامی موضوعات ورود پیدا کرده اما به علت حفظ حیثیت مدیران اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، گفت: الان به پرونده اماکن در فرودگاه‌ها رسیدگی می‌کنیم و در این پرونده واگذاری اماکنی مانند VIP‌ها و صرافی‌ها بررسی می‌شود.

آخرین وضع پرونده متهمان حمله به سفارت عربستان
ایسنا| رئیس‌ کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در رابطه با آخرین وضع پرونده تعرض به سفارت عربستان گفت: قاضی آخرین دفاعیات را اخذ کرده و قطعا با اسناد و مدارک موجود در پرونده به صدور رأی اقدام خواهد کرد. عباس پوریانی درحاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید مجتمع قضائی شهید قدوسی در رابطه با این‌که آیا احکام متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان صادر شده است یا خیر، گفت: جلسات دادگاه تشکیل شد، درجلسه اول با توجه به این‌که تعداد متهمان 21نفر بود و باید همه حرف‌های آنها شنیده می‌شد، به درازا کشیده شد و آخرین دفاع از متهمان اخذ شد و پرونده آماده برای صدور رأی است و منتظر تصمیم قاضی هستیم.

4 عضو جدید ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی شدند
فارس| رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چهارنفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای عضویت در این ستاد معرفی کرد. براساس نامه علی لاریجانی به دبیرخانه این ستاد، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان برای عضویت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی شدند.

مقیمی: انتخابات منحصر به یک عده خاص نیست
ایسنا| معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در‌پیش‌بودن انتخابات ‌سال آینده گفت: تأکید وزارت کشور در انتخابات حاکمیت قانون، بی‌طرفی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات و ایجاد شرایط برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی است. محمدحسین مقیمی درهمایش سراسری فرمانداران و بخشداران استان البرز اظهار کرد: در انتخابات شوراها باید شرایطی را فراهم کرد که افراد علاقه‌مند که خود را واجد شرایط خدمت به مردم می‌دانند، در صحنه حضور داشته باشند. وی ادامه داد: در انتخابات گذشته نیز مشارکت سیاسی مردم بسیار ویژه بود و حضور ملت مبین نشاط سیاسی درکشور بود. انتخابات منحصر به یک عده خاص نیست و باید این حق حضور برای آحاد مردم جهت مشارکت در انتخابات ایجاد شود. وی فعال‌شدن احزاب و گروه‌ها و بهره‌مندی از نهایت ظرفیت این نهادهای سیاسی برای مشارکت مردم در دو انتخابات پیش‌رو را مهم خواند. معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به فعالیت دولت درعرصه سیاست خارجی گفت: درمذاکرات خارجی، بُرد ما به‌گونه‌ای بود که سیاست‌های کشور، امنیت و اقتدار ملی حفظ و تضمین شد. مقیمی همچنین با اشاره به موفقیت‌های برجام اظهار کرد: نوع مخالفت مخالفین با برجام حکایت از میزان موفقیت دولت دارد. اگر کار بزرگی انجام نشده بود، پیش از خشک‌شدن امضای برجام مخالفت‌ها آغاز نمی‌شد.


تعداد بازدید :  194