شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  کاهش نرخ سود بیمه‌های زندگی و مستمری| شورایعالی بیمه حداکثر نرخ سود فنی بیمه‌های زندگی و مستمری با مدت حداکثر دو‌سال را 16‌درصد تعیین کرد. البته نرخ سود فنی بیمه‌های زندگی و مستمری پیش از این 18‌درصد برای 5‌سال تعیین شده بود که با توجه به کاهش نرخ تورم به زیر 10درصد، شورایعالی بیمه به‌عنوان نهاد قانونگذار در زمینه نرخ‌های بیمه، مدت آن را تقلیل داد. شورایعالی بیمه حداکثر نرخ سود فنی در بیمه‌های زندگی و مستمری با مدت بیش از چهار‌سال را 16درصد برای دوسال اول، 13‌درصد برای دو‌سال دوم و 10درصد برای مازاد بر چهار‌سال اعلام کرد.
  افزایش قیمت برنج و روغن درهفته آخر تیر|  آمار بانک مرکزی از خرده‌فروشی 11 گروه مواد خوراکی درهفته منتهی به اول مرداد در تهران نشان می‌دهد قیمت 6 گروه کالایی ازجمله گوشت مرغ نسبت به هفته پیش از آن افزایش، 3 گروه کالایی دیگر کاهش یافته و 2 گروه نیز ثابت مانده است. در مدت یادشده تخم‌مرغ 1.4درصد، برنج 1.3درصد، حبوب 2.2درصد، گوشت مرغ 1.7درصد، قندوشکر 4.1‌درصد و روغن‌نباتی 0.1‌درصد افزایش قیمت داشتند و گروه میوه‌های تازه 5.4درصد، سبزی‌های تازه 0.4‌درصد و گوشت قرمز 0.4‌درصد کاهش را تجربه کردند.
  گرما مرغ را گران کرد| درحالی ‌که گفته می‌شود قیمت مرغ باید حدود 7500تومان باشد اما طی روزهای اخیر قیمت آن به 8 تا 8500تومان به ازای هر کیلو نیز رسیده است. درهمین راستا محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ درباره این موضوع گفت: گرما مهم‌ترین دلیل گرانی مرغ طی چند روز اخیر بوده که باعث شده تعدادی از مرغ‌های زنده تلف شوند.
  ایران برای همکاری با ایتالیا شرط گذاشت| اصغر فخریه‌کاشان قائم‌مقام وزیر راه‌ با اشاره به همکاری ایران و ایتالیا در پروژه‌های زیرساختی گفت: راه‌اندازی مرکز تست در راه‌آهن را با ایتالیایی‌ها دنبال می‌کنیم که قرارداد این پروژه درحال نهایی‌شدن است. همچنین یکی دیگر از پروژه‌ها قطار سریع‌السیر قم- اراک است. شرط ما این است که برای اجرای همه این پروژه‌ها، ایتالیایی‌ها باید مناقصه داخلی برگزار کنند.
  ساخت نیروگاه خورشیدی با همکاری ایتالیا و سوییس|  پس از امضای قرارداد ساخت چند نیروگاه برق خورشیدی بین ایران و آلمان، قرارداد ساخت بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی ایران به ارزش تقریبی ۴۰‌میلیون یورو با سرمایه‌گذارانی از ایتالیا و سوییس امضا شد. براین اساس قرار است این نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت و توان تولید 30 مگاوات در استان خراسان‌شمالی طراحی، ساخت، نصب و
 راه‌اندازی شود.

 


تعداد بازدید :  170