شماره ۹۰۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

رسول کاهانی کارگردان «سرماخوردگی بزرگسالان» با اشاره به تعویق اجرای این نمایش عنوان کرد، تلاش می‌کند این اثر نمایشی را تا قبل از ماه محرم به صحنه ببرد.

نمایش «شنل قرمزی» به کارگردانی احسان شایان‌فرد به دعوت جشنواره بین‌المللی مرکز تئاتر پوتی راهی کشور گرجستان می‌شود.

جمعی از مستندسازان گونه‌ زیست‌محیطی و حیات‌وحش ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، خواستار دعوت از «دیوید اتنبرو» برای سفر به ایران و شرکت در این جشنواره شدند.

معاون اجرایی خانه موسیقی ایرانی از برگزاری قطعی جشن سالانه این نهاد صنفی بعد از وقفه‌ای یک‌ساله در تالار وحدت تهران با معرفی آلبوم برگزیده، کتاب برگزیده و تجلیل از چند هنرمند خبر داد.

3 قطعه عکس از فرزین ناظم‌زاده طی 4ماه گذشته درجشنواره‌هایی در نروژ، فرانسه و انگلستان حایز مقام شدند.

فریندخت زاهدی از ۲۵ مردادماه به مدت چهارهفته به تدریس مطالعات پرفورمنس در دانشگاه «ناروپا» در کلورادوی ایالات متحده آمریکا خواهد پرداخت.

فیلم مستند بلند «تکه‌ای از خانه ام اینجاست» با روایت زندگی گروه تئاتری مهاجران افغان در ایران به کارگردانی شبنم حسینی درحال ساخت است.

جشنواره فیلم سلامت با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات فیلم مستند تولید می‌کند.

حسین علیجانی دبیر جشنواره‌های نمایش عروسکی و هنرهای تجسمی شد.


فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و محمدحسین لطیفی امروز سه‌شنبه ۵ مردادماه توسط شرکت فیلمسازان در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

نشر ماهی کتاب «لبه تیغ» اثر سامرست موام را با ترجمه شهرزاد بیات‌موحد روانه بازار کتاب کرد.

مراسم بزرگداشت یدالله مفتون‌امینی روز چهارشنبه ششم مردادماه در موسسه بهاران برپا می‌شود و محمود معتقدی، کامیار عابدی، فرهاد عابدینی و اسدالله امرایی درباره این شاعر پیشکسوت حرف می‌زنند.

برای نخستین‌بار در تاریخ برگزاری مسابقه شبیه‌ترین فرد به «ارنست همینگوی»، فردی با نام فامیلی «همینگوی» موفق به دریافت این جایزه شد.

فیلم «آاادت نمی‌کنیم» هفته آینده تعویض می شود و به جای آن فیلم «لانتوری» کار رضا درمیشیان در گروه «آفریقا» به نمایش درمی‌آید.

معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عیادت «عبدالوهاب شهیدی» از هنرمندان کهنه‌کار موسیقی و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت رفت.

بخش کلاسیک جشنواره فیم ونیز امسال میزبان نسخه ترمیم شده از آثار بزرگانی چون «آندری تارکوفسکی»، «آکی‌را کوراساوا» و... خواهد بود.

فیلم «افسانه تارزان» با فروش 44.7‌میلیون دلاری درصدر فهرست هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان جای گرفت.

نمایش «قلعه انسانات» نوشته و کار علی شمس در فستیوال رم ایتالیا ـ فرینج- به صحنه می‌رود.

پنجاه‌وچهارمین جلسه «گذر موسیقی» که به‌ صورت ماهیانه برگزار می‌شود، اول مردادماه با حضور مجید درخشانی و رامین روشندل به‌عنوان کارشناس برگزار شد.

دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» همزمان با هفته کتاب در‌ سال‌جاری برگزار می‌شود.

بنیاد خیریه «بوک‌تراست»، جودیت کر (Judith kerr)، نویسنده‌ کتاب‌های کلاسیک را برگزیده‌ جایزه‌ یک عمر دستاورد هنری‌ سال ۲۰۱۶ اعلام کرد.

 


تعداد بازدید :  178