شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
گزیده اخبار

برنامه‌های هلال‌احمر در هفته دولت تشریح شد
در مدت ۹ ماه آینده، طرح ایجاد «شهر سایه» تهیه وارایه می‌شود
شهروند| مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، به تشریح برنامه‌های هلال‌احمر درهفته دولت پرداخت. وحید رحمتی درجلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته دولت با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: تولید کلیپ‌های یک دقیقه‌ای معرفی خدمات بخش‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر در سه‌سال گذشته و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، ازجمله این برنامه‌هاست. وی افزود: آغاز دور جدید برنامه تلویزیونی «سفرنامه سلامت و امید»، تولید برنامه «هلال همدلی» و «استودیوهلال»، تهیه و پخش زیرنویس درباره دستاوردهای هلال‌احمر در سه‌سال گذشته، برنامه‌ریزی برای افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های قابل بهره‌برداری جمعیت هلال‌احمر در استان‌های مختلف با حضور روسا و مسئولان ستادی، از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر در هفته دولت است.رحمتی ادامه داد: تهیه و چاپ گزارش‌های عملکرد جمعیت هلال‌احمر در روزنامه شهروند، تهیه تیزرهای اقدامات هلال‌احمر برای پخش از رسانه ملی و... ازجمله برنامه‌هایی است که برای اجرا درهفته دولت درنظر گرفته شده است.دراین جلسه همچنین مقرر شد؛ با همکاری سازمان امدادونجات و جمعیت هلال‌احمر در مدت ۹ماه آینده، طرح ایجاد «شهر سایه» تهیه و ارایه شود.

درجمعیت هلال‌احمر برگزار شد
هشتمین دوره مسابقات شبیه‌سازی جلسات محاکمه دیوان بین‌المللی کیفری
شهروند| این دوره از مسابقات «شبیه‌سازی جلسات محاکمه دیوان بین‌المللی کیفری» 28 مرداد 95 با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، کمیته ملی حقوق بشردوستانه، جمعیت هلال‌احمر، انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد و موسسه پژوهش‌های حقوقی شهر دانش در سالن آمفی‌تئاتر معاونت درمان و توانبخشی و سالن کنفرانس موزه ملی و مرکز اسناد جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. در این مسابقات که هرساله با شرکت تیم‌های سه‌نفره از دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان، براساس سناریویی که از قبل دریافت کرده‌اند، استدلال‌های موافق و مخالف خود درباره جرایم بین‌المللی (جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل‌کشی) را که در سناریو مطرح شده است، یک‌بار در مقام تیم دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری و بار دیگر در مقام تیم وکیل‌مدافع متهم/ متهمان در محضر قضات (استادان حقوق بین‌الملل از دانشگاه‌های مختلف) ارایه می‌کنند و قضات، براساس معیارهای مختلفی ازجمله قدرت استدلال تیم، تسلط بر متون، اسناد و رویه بین‌المللی موجود، هماهنگی گروهی، رعایت زمان درنظر گرفته شده، قواعد و مقررات دادگاه و... به ارزیابی تیم‌ها می‌پردازند و چهار تیم به‌عنوان تیم‌های برگزیده، مرحله نخست انتخاب شده و به مرحله بعد راه می‌یابند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد: استقبال از کارگاه‌‌های عملی هلال در مانور زندگی در شرایط اضطراری
شهروند| معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از حضور موفق این جمعیت در مانور زندگی در شرایط اضطراری در بوستان علوی خبر داد. محمدرضا بهرامی با اشاره به برگزاری نخستین مانور آموزشی ایمنی و مدیریت بحران با عنوان مانور شهروندی زندگی در شرایط اضطراری به همت جمعیت هلال احمر، مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم، کمیته فرهنگ شهروندی و همکاری سایر دستگاه‌های امدادی استان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان قم در این مانور آموزشی در دو موضوع وارد شد. او ادامه داد: «موضوع اول نمایش اقلام 22 گانه ضروری و مورد نیاز خانواده‌های آسیب دیده از جمله چادر امدادی، موکت، پتو، فانوس، کنسروجات و ست ظروف با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با نیازهای اولیه در هنگام بروز حوادث بود.» معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: «در این بخش همچنین به معرفی تجهیزات سبک و سنگین جست‌وجو و نجات و آموزش برپایی چادرهای امدادی اقدام شد که با توجه به استقبال مردم از کارگاه چادرزنی، این کارگاه در چندین مرحله برای شرکت کنندگان به اجرا رسید.» بهرامی افزود: «برپایی کارگاه آموزشی کار با ست‌های نجات و کاربرد آن در حوادث و تصادفات به صورت عملی و زنده برای مردم از دیگر بخش‌های انجام شده در این مانور آموزشی بود.» او خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه حوادثی مانند تصادفات جاده، حوادث کوهستان و سیلاب در استان قم بیشتر مد نظر است، در این مانور مباحث و موارد ضروری در ارتباط با این حوادث برای مردم تبیین شد.»


تعداد بازدید :  199