شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
عدم حضور ستاره‌ها، استقبال اندک و عصبانیت اسپانیایی‌ها
بازی بزرگ جنجالی شد
فرناندو مورینتس: نکونام در ایران اسطوره است، نه لالیگا

شهروند| اتفاقی که سر بازی خداحافظی جواد نکونام پیش آمد، در فوتبال ایران بی‌سابقه بود. دیداری که قرار بود بازی خداحافظی یکی از پرافتخارترین فوتبالیست‌های دهه 80 و 90 باشد اما آن‌قدر با حاشیه‌های عجیب و غریب همراه شده که حتی رسانه‌ها ترجیح دادند آن را تحریم کنند. نیامدن خود نکونام و بقیه ستاره‌های بزرگ فوتبال ایران به شبهاتی که درباره تیم هنرمندان وجود دارد، دامن زده تا معلوم شود در پشت پرده خبرهایی هست.
وقتی پای حراست به میان آمد
تیم هنرمندان‌ سال گذشته دیداری بین ستارگان فوتبال ایران و منتخب ستارگان جهان برگزار کرد. بهانه برگزاری این بازی هم کمک به بیماران ام.اس بود. از آن بازی هم حرف و حدیث‌های زیادی درآمد. احمدرضا عابدزاده که در آن دیدار دروازه‌بان تیم‌ملی بود، برای پیراهنش تبلیغ گرفته بود و درآمدزایی خوبی از این دیدار داشت. اگرچه مسابقه مذکور با استقبال تماشاگران و رسانه‌ها روبه‌رو شد اما مدتی بعد ادعا شد که تیم هنرمندان برای خیریه بازی نمی‌کند بلکه از اسپانسر برای خودش درآمدزایی می‌کند و اسما داعیه امور خیریه را دارد. حتی گفته شد که حساب‌های مالی این باشگاه روشن نیست. چندی پیش هم مسئولان این باشگاه به حراست فدراسیون فوتبال احضار شدند. بعد از بررسی اسناد و اوراق عملکرد مالی آنها در مسابقات گذشته معلوم شد که سیستم مالی این باشگاه از لحاظ مالی منسجم نبوده و شبهاتی دارد. با رأی حراست فدراسیون فوتبال، مقرر شد درصورتی که این باشگاه بخواهد مسابقات فوتبال را برگزار کند باید زیر نظر سازمان لیگ باشد تا از شفافیت مالی برخوردار شود. همین موضوع باعث شد وقتی این باشگاه مسئولیت برگزاری بازی خداحافظی نکونام را برعهده گرفت، کاپیتان سابق تیم‌ملی از این دیدار کناره‌گیری کرد و رسما گفت، اقدامات این باشگاه شبهه‌انگیز است. شایعه گم‌شدن 500‌میلیون تومان از درآمد بازی ‌سال گذشته هم به تمام شبهه‌ها دامن زد.
عدم استقبال مردم و تحریم رسانه‌ها
مسئولان باشگاه هنرمندان برای حفظ آبرویشان که بتوانند بازی آبرومندانه‌ای مقابل ستارگان لالیگا برگزار کنند، دست به دامن علی پروین شدند تا با کمک او بتوانند ستاره‌ها را دور هم جمع کنند. در ابتدا پروین هم با این توجیه که حساب‌های مالی باشگاه شفاف نیست، از حضور در این بازی انصراف داد اما به صورت ناگهانی پروین شد سرمربی این تیم! نکونام هم به دلیل اتهامات وارده به تیم هنرمندان و این‌که خودش بازیکنان را انتخاب نکرده، از این بازی انصراف داد. انصراف او همه‌ چیز را تحت‌الشعاع قرار داد و حتی معلوم نبود بازی برگزار می‌شود یا نه اما بالاخره جمعی از بازیکنان قدیمی دور هم جمع شدند و بازی برگزار شد. البته برگزارنشدن این بازی خیلی بهتر از برگزاری آن بود، چون حاشیه‌های پیش از انجام این دیدار کار را به جایی رساند که کمترین استقبال تماشاگران فوتبال را به دنبال داشت. این بازی می‌توانست یکی از اتفاقات هیجان‌انگیز فوتبال ایران باشد اما با حداقل استقبال هواداران روبه‌رو شد و شکست خورد. البته به نظر می‌رسد باشگاه هنرمندان به‌عنوان مجری برگزاری این بازی با قراردادهای تبلیغاتی هزینه حضور لالیگایی‌ها در ایران را درآورده باشد اما به هرحال با عدم استقبال مردم عملا جذابیت و خبرسازی که انتظار می‌رفت، از این بازی بیرون نیامد. رسانه‌های ایرانی هم در اقدامی هماهنگ اخبار و تصاویر این دیدار را تحریم کردند و آن را پوشش ندادند. اتفاقی ناامید‌کننده برای این بازی که باید بهتر از این برگزار می‌شد و ساماندهی خوبی می‌داشت اما رسانه‌ها به‌ خاطر حرف و حدیث‌هایی که درباره باشگاه هنرمندان شنیده می‌شد، نه این بازی را تبلیغ کردند و نه اخبار آن را مخابره کردند. تنها پخش تلویزیونی این بازی امید کمرنگی برای باشگاه هنرمندان ایجاد کرد تا اسپانسر باشگاه قراردادش را فسخ نکند! درنهایت فقط سه‌هزار نفر از این بازی استقبال کردند تا پروژه جدید باشگاه هنرمندان شکستی تلخ بخورد. عدم حضور بازیکنان لالیگاه در کنفرانس مطبوعاتی نشان داد آنها هم از شرایط بازی اصلا راضی نبودند.
عصبانیت هنرمندان و ستاره‌های لالیگایی
جواد‌هاشمی، یکی از اعضای قدیمی باشگاه هنرمندان از این‌که نکونام در این بازی شرکت نکرد، بسیار از او دلخور شده است. او نامه‌ای سراسر طعنه و کنایه به نکونام نوشته که او به بازیکنان زنگ زده که در این بازی شرکت نکنند اما همبازیان سابقش در رختکن تیم‌ملی از این کار او با نام کار خاله زنکی یاد کرده‌اند! این بازیگر تلویزیون از نکونام خواسته چندبار عذرخواهی کند تا بلکه نکویی نامش به جسمش برگردد! البته فقط این عضو تیم هنرمندان از نکونام گله نکرده بلکه مورینتس هم با طعنه‌ای سخت به نکونام که او در ایران اسطوره است، نه در لالیگا تأکید کرده این بازیکن به‌عنوان میزبان باید در بازی شرکت می‌کرد و به همه بی‌احترامی کرده است. قطعا در روزهای آینده هم حواشی این بازی عجیب ادامه خواهد داشت و نکونام هم نامه پر از طعنه‌هاشمی را بی‌جواب نمی‌گذارد.

 


تعداد بازدید :  320