شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی| در آخرین مبادلات صورت گرفته در بازار جهانی انرژی قیمت نفت کمی کاهش را تجربه کرد و هر بشکه نفت برنت 49.48دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت کنونی درمقایسه با قیمت روز گذشته 0.4‌درصد کاهش داشته است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز کاهش یک سنتی را   تجربه کرد و هر بشکه از این نفت 47.32دلار به فروش رسید.(بلومبرگ)
قیمت طلا به ۱۳۲۳ دلار رسید| درحالی ‌که در آستانه سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا درجمع روسای بانک‌های مرکزی کشورهای جهان، ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا که به پایین‌ترین رقم 4 هفته گذشته رسیده بود، همچنان درهمان سطح باقی ماند. براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.2‌درصد افزایش به 1323دلار و 81سنت رسید. (رویترز)
افت ۱۸‌درصدی صادرات چین به ایران| گمرک چین اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و چین در 7ماه نخست ‌سال‌جاری میلادی با کاهش 21‌درصدی نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا جولای 2015 بالغ بر 21‌میلیارد دلار اعلام شده بود، در ژانویه تا جولای‌ سال‌جاری به 16.72‌میلیارد دلار کاهش یافته است. صادرات چین به ایران در ژانویه تا جولای 2016 با افت 18‌درصدی نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل مواجه شده و به 8.74‌میلیارد دلار رسیده است. (آمار گمرک چین)
افزایش نرخ حمل در دریای خزر| ارسال غلات به ایران از طریق بنادر رودخانه‌ای روسیه موجب شده نرخ کرایه حمل بار در دریای خزر بالا برود. براساس این گزارش، درپایان هفته گذشته، کشتی‌داران برای حمل 3 محموله از ولگوگراد، به ازای هر تن حداقل 35دلار کرایه درخواست کرده‌اند، اما اجاره‌کنندگان حاضر نشده‌اند برای هر تن کالا بیشتر از 30 تا 31دلار کرایه بپردازند. (بلیک گرین)


تعداد بازدید :  168