شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   رشد 82‌درصدی ارزش معاملات هفتگی فرابورس| نخستین هفته معاملاتی شهریورماه در بازار فرابورس ایران با دادوستد یک‌هزار و 669‌میلیون ورقه بهادار به ارزش هفت‌هزار و 778‌میلیارد ریال به پایان رسید که این تعداد رشد 63 و 82‌درصدی حجم و ارزش معاملات را نسبت به هفته پیش از آن نشان می‌دهد. بازار پایه نیز در هفته‌ای که گذشت با مبادلات 680‌میلیون ورقه سهام به ارزش 806‌میلیارد ریال روبه‌رو شد که از افزایش 11 و 4‌درصدی حجم و ارزش معاملات در این بازار حکایت می‌کند. همچنین ارزش بازار فرابورس ایران و شاخص کل (آیفکس) روند نزولی را در هفته گذشته طی کردند و به ترتیب با افت 0.5 و 0.6‌درصدی به ارقام 939‌هزار و 201‌میلیارد ریال و 798.6 واحد رسیدند.
   جزيیات بسته پیشنهادی بورس به مجلس| جعفر جمالی، معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح جزییات بسته پیشنهادی این سازمان به مجلس شورای اسلامی درباره اصلاحیه قانون تجارت گفت: ماده 241 قانون تجارت چندی پیش در مجلس بازنگری شد. هدف از بازنگری ماده یادشده «ممنوعیت پاداش‌های کلان و تعدد عضویت در هیأت‌مدیره‌ها» بود. جمالی ادامه داد: متن اصلاحی ابهاماتی داشت که موجب شد بسیاری از مدیران و شرکت‌ها تقاضا کنند این متن دوباره بازنگری شود؛ ازجمله قسمت مربوط به بخش خصوصی که نظر تدوین‌کنندگان قانون را منعکس نکرده و در حقیقت هدف از این ماده حاصل نشده بود.
   استقبال چشمگیر خارجی‌ها از بورس ایران| بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد: از روز اجرایی شدن برجام (27 دیماه 94) تا اول شهریور امسال، استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از بازار سرمایه ایران به‌طور چشمگیری افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که شاهد افزایش 140‌درصدی ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. او درباره تعداد کدهای صادر شده برای سهامداران خارجی در بورس گفت: اکنون 694 کد شامل 191 کد حقوقی و 503 کد حقیقی داریم. البته اگر کل بازار را نگاه کنیم، می‌توان گفت كه شاخص کل بازار نیز در این مدت 19‌درصد افزایش یافته است.


تعداد بازدید :  171