شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


مراسم بدرقه و خاکسپاری پیکر مرحوم علی‌اصغر شعرباف- استاد برجسته هنرهای وابسته به معماری  با حضور برخی مسئولان سازمان میراث فرهنگی ازجمله جلیل گلشن  مشاور پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  غلامرضا میثاقیان مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی مهدی معمارزاده کارشناس میراث فرهنگی تهران و جمعی از مرمتگران و دانشجویان او در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) انجام شد.

وحید ضیایی پنجمین مجموعه شعر خود با نام «کله سحر توی طبق بامداد» را به چاپ سپرد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد کمدی «تونی اردمن» به کارگردانی «مارن اِده» که درجشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و درنهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) شد، ازسوی کمیته اسکار سینمای آلمان به‌عنوان نماینده این کشور در هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

چهاردهمین جشنواره «یاد یار مهربان» با هدف افزایش علاقه به مطالعه و بالابردن سرانه مطالعه بین دانش‌آموزان شهر تهران مهرماه برگزار می‌شود. ناشران علاقه‌مند برای حضور و مشارکت در این جشنواره می‌توانند تا ۱۵ شهریور با مطالعه فراخوان در پایگاه رسمی چهاردهمین جشنواره به نشانی
www.yym.ir ثبت‌نام کنند.

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم ونیز از عدم برگزاری مراسم ضیافت شام و جشن آغازین این رویداد سینمایی به دلیل همدردی با کشته‌شدگان زلزله اخیر در این کشور خبر دادند.

جشن یازدهمین سالگرد شروع فعالیت کانون فرهنگی چوک روز یکشنبه ۷ شهریور درکانون ادبیات ایران برگزار می‌شود. این مراسم با شعرخوانی، داستان‌خوانی، اجرای موسیقی، نمایش فیلم کوتاه، سخنرانی و تقدیر از اعضای این کانون فرهنگی ادبی همراه خواهد بود.

استیو مک کویین کارگردان بریتانیایی که با فیلم «۱۲‌سال بردگی» در سراسر جهان شناخته شد، یک جایزه از انستیتو فیلم بریتانیا می‌گیرد.


با انتشار فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد جهان، دواین جانسون یا «راک» امسال در صدر فهرست پردرآمدها قرار گرفت.

«سه روح صدا» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار تألیفی حوزه موسیقی نوشته استفانو آنسلمی است که به تازگی با ترجمه سهراب علی گودرزی و حمیدرضا شعبانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کنسرت موسیقی گروه «ترمه» به سرپرستی فریبا معظمی وحید، یکشنبه ۷ شهریورماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

پیش‌فروش بلیت «زنانی که به بزها خیره شدند» به تهیه‌کنندگی مهرداد بهاالدینی از روز پنجشنبه ٤ شهریور ساعت 12 آغاز شده و به تاریخ شانزدهم و هفدهم شهریور با 30درصد تخفیف فروخته می‌شود. ایوب آقاخانی درکنار بهاره رهنما، نگار فروزنده و با صدای ناصر طهماسب از ١٦ شهریور درتماشاخانه ایرانشهر این نمایش را به روی صحنه می‌برد.

نمایشگاه گروهی نقاشی «بازتاب» که روز گذشته افتتاح شد، با پژوهشی در اسطوره‌کاوی رویداد تا پانزدهم ماه جاری در گالری دنا برپاست.

پیمان قاسمخانی گفت: درتلاش هستم فیلم «خوب، بد، جلف» قبل از جشنواره‌ فیلم فجر اکران شود، چون معمولا درجشنواره‌ها اتفاق خاصی برای فیلم‌های کمدی نمی‌افتد.

گروه توليد مجموعه «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر ‌هادی و تهيه‌كنندگی مهدی گلستانه بعد از توافق با محمدرضا گلزار و ساره بيات، با حسين ياری برای حضور در اين پروژه قرارداد بسته‌اند.


تعداد بازدید :  221