شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
سقوط 8پله‌ای بسکتبال ایران در رنکینگ جهانی
زمان ساختن یک نسل جدید است

شهروند| بسکتبال ایران در سال‌های اخیر نتوانسته افتخارات گذشته خود را تکرار کند و با وجود تغییرات چندباره در رأس کادر فنی همچنان روند نزولی را در پیش گرفته است. آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی بسکتبال نشان می‌دهد که زنگ خطر برای بسکتبال ایران به صدا درآمده است.
آمریکا همچنان پیشتاز
فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) بعد از پایان بازی‌های المپیک 2016 که با قهرمانی آمریکا همراه بود، رنکینگ کشورهای مختلف را اعلام کرده است. در رنکینگ جدید اعلام‌شده تیم‌های آمریکا و اسپانیا بدون تغییر در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند تا مثل یک دهه اخیر به پیشتازی خود ادامه دهند. ایالات متحده مقام نخست و اسپانیا مقام سوم المپیک را به دست آوردند. بعد از آنها به ترتیب تیم‌های صربستان، فرانسه، لیتوانی، آرژانتین، برزیل، ترکیه، روسیه و استرالیا در جایگاه‌های سوم تا دهم هستند.
سقوط 8پله‌ای ایران
در حالی که ایران تا ‌سال گذشته در رده هفدهم بسکتبال جهان قرار داشت، با توجه به عدم صعود به المپیک و همچنین از دست رفتن قهرمانی در آسیا حالا سقوط 8پله‌ای را تجربه کرده است. آسمان‌خراش‌های ایرانی که به گفته مسئولان فدراسیون درحال پوست‌اندازی هستند، از روزهای اوج خود که عنوان قهرمانی آسیا را در اختیار داشتند و به المپیک صعود کرده بودند، فاصله گرفته و حالا به یک تیم درجه سوم جهانی تبدیل شده‌اند.
هشدار برای مسئولان
مکان بیست‌وپنجمی ایران درحالی به دست آمده که تیم کشورمان بعد از آلمان که سقوط 9پله‌ای را تجربه کرده، در جایگاه دوم بیشترین نزول قرار دارد. این اتفاق زنگ خطر را برای بسکتبال ایران و مسئولان فدراسیون به صدا درآورده تا هر چه سریع‌تر راهکاری برای برون‌رفت این رشته دانشگاهی و پرطرفدار از بحران فعلی اندیشیده شود. با دیرک بائرمن قرارداد طولانی‌مدت امضا شده و برخی از بزرگان نیز از تیم ‌ملی کنار رفتند تا شاید منتظر شکوفایی یک نسل جدید در بسکتبال ایران باشیم.

 


تعداد بازدید :  208