شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
افتخارآفرینان بی‌ادعا

شهروند| سه‌سال پیش بود که ساحلی بازان فوتبال ایران افتخاری بزرگ را رقم زدند و با اوکتاویوی پرتغالی قهرمان جام بین قاره‌ای شدند. این تیم بی‌ادعا و دوست‌داشتنی که با کمترین امکانات و هزینه دست به افتخارآفرینی می‌زند، حالا قهرمان آسیا شده و دوباره اتفاق خوبی را برای فوتبال ایران در قاره‌کهن رقم زده است.
قهرمانی در جامی جدید
تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان درحالی توانست عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهد که برای نخستین‌بار بود که این رقابت‌ها به این شکل و با این تعداد تیم برگزار می‌شد.  ایران، ژاپن، عمان، لبنان، تایلند، بحرین، ویتنام و چین در این رقابت‌ها حاضر بودند که ایران در فینال با پیروزی مقابل عمان توانست قهرمانی را از آن خود کند. تیم‌ملی کشورمان توانست با وجود مشکلاتی که قبل از اعزام وجود داشت، با قاطعیت قهرمان این رقابت‌ها شود و عمانی را که قهرمان دوره پیش بود، در فینال شکست دهد. پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم‌ملی و امیرحسین اکبری آقای گل این مسابقات هم به‌عنوان دو بازیکن برتر در آسیا انتخاب شدند.
فوتبال ساحلی زیر سایه فوتبال چمنی
اهالی فوتبال ساحلی همیشه از این‌که دیده نمی‌شوند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، ناراضی هستند. آنها تاکنون کارهای مهمی انجام داده‌اند و علاوه بر قهرمانی‌های آسیایی، توانستند عنوان قهرمانی بین قاره‌ای را هم به دست بیاورند. این تیم ‌سال گذشته در رنکینگ آسیا بهترین تیم و در جهان عنوان ششمی را به خود اختصاص داد. بچه‌های فوتبال ساحلی معتقدند اگر کمی هم به آنها بها داده شود و مورد حمایت قرار بگیرند، می‌توانند افتخارات بزرگتری برای ورزش ایران رقم بزنند. تیم ساحلی به ‌دلیل شرایط جغرافیایی تهران نمی‌تواند در ساحل طبیعی تمرین کند و هنوز امکاناتی هم در شهرهای جنوبی برای برگزاری تمرینات ساحلی ایجاد نشده است. بچه‌های فوتبال ساحلی می‌گویند، این رشته زیر سایه سنگین فوتبال است و اگر کمیته ساحلی از فدراسیون مستقل شود، اتفاقات خوبی برای این رشته می‌افتد.
ساکت: تلاش مردانه بازیکنان
ما را قهرمان کرد
محمدرضا ساکت، مدیر سازمان تیم‌های ملی اعتقاد دارد فوتبالیست‌های ساحلی با کمترین توقع، بیشترین شایستگی را از خود بروز دادند. ساکت هم قبول دارد که اگر موفقیتی در این رشته به‌دست آمده ناشی از استعداد‌های بازیکنان بوده: «این قهرمانی نقطه بروزش براساس خودساختگی و تلاش مردانه بازیکنان رخ داد و دایره فراگیری‌اش در کشور با موجودیت لیگ، روزبه‌روز حرکت رو به جلوی خود را دارد. با این حال برنامه‌های آموزشی خوبی درحال تدارک هستند که به گسترش این رشته کمک مضاعف خواهد کرد. ما پیش زمینه‌های بسیار مناسبی برای توجه به این رشته داریم، به‌طوری که وجود سواحل و همچنین زمین‌های فوتبال ساحلی حتی در شهرهای کویری، نشان از علاقه‌مندی جوان‌ها و استعدادهای ناب کشور به این رشته دارد.» مدیر سازمان تیم‌های ملی در پایان حرف‌هایش از اختصاص پاداش ویژه به ساحلی بازان خبر داده و گفته ریاست فدراسیون در نظر دارد تقدیر ویژه‌ای از این ورزشکاران انجام دهد.  

 


تعداد بازدید :  194