شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
انگاره

نمایشگاه «شهریور» در نگر
آخرین مجموعه نقاشی‌های مهدی اساسیان با عنوان «شهریور» در گالری نگر و از روز جمعه پنجم شهریور 1395 به نمایش در آمده است. اساسیان سعی کرده با فضاسازی در نقاط مختلف کادر نگاه شرقی خود را به مخاطب القا کند. با دیدن آثار این نقاش متوجه خلوتی و سادگی کادرهایی می‌شویم که به وفور در طبیعت شمال ایران دیده می‌شود. خود او در رابطه با این مجموعه می‌گوید: «جغرافیای شمال ایران  و جایی که در آن زندگی می‌کنم موضوعاتی‌اند که همواره دلمشغولی‌های مرا تشکیل می‌دهند و همیشه دوست داشتم که بخشی از کارم را به این جغرافیا اختصاص دهم. خط افق بین آسمان و دریای خزر همیشه مرا مجذوب خود می‌کند و همین مسئله باعث شد تا روی این خط افق متمرکز شوم.» این نمایشگاه تا دهم همین شهریور ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند هر روز بین ساعت 16 تا 20 از آن بازدید به عمل آورند. گالری نگر در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه ، پلاک 33 واقع شده است.

خوانش و اجرای «سونات اشباح »

علاقه‌مندان هنر صحنه و نمایش می‌توانند امروز به دیدن نمایشنامه‌خوانی «سونات اشباح» نوشته آگوست استریندبرگ، با ترجمه‌ای از جواد عاطفه و کارگردانی مصطفی عطری در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی بروند. این  نمایش در 3 پرده و با حضور 11 پرسوناژ خوانش و اجرا می‌شود. داستان نمایش درباره عده‌ای افراد مسن است که سال‌های عمر خود را با دروغ و نیرنگ سپری کرده‌اند. برجسته‌ترین شخصیت این جمع پیرمردی با نام (ژاکوب هومل) است که از ابتدای زندگی خویش تنها در پی نابود کردن افراد مختلف و تصاحب جان و مالشان بوده است. او سرانجام نزد همگان رسوا شده و می‌میرد. در کنار جمع افراد مورد نظر تنها یک دانشجوی ساده‌دل و یک دختر جوان هستند که از همه بدی‌ها به دور بوده و دل در گرو عشق هم نهاده‌اند. اما در پایان دخترک می‌میرد و جوان دانشجو را تنها رها می‌کند. برای دیدن این نمایشنامه خوانی باید به خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک  ۱۴۷۸ بروید.

خیریه‌ای برای بیماران سرطانی

نام موسسه خیریه «بهنام دهش‌پور» برگرفته از اسم جوانی است که پایه‌های این موسسه در راستای تلاش‌های بی‌وقفه او در آخرین سال زندگی‌اش شکل گرفت. بهنام دهش پور جوانی بود که در سال 1371 و در هفدهمین سال زندگی خود به سرطان کبد مبتلا شد. او 3 سال با نیرویی شگفت‌انگیز با این بیماری مبارزه کرد ولی به رغم معالجات فراوان در داخل و خارج از کشور در ۲۱ سالگی عمر کوتاهش به پایان رسید. از آن زمان تاکنون موسسه خیریه بهنام دهش پور با همکاری داوطلبان و حامیان و با استفاده از آخرین امکانات و دستاوردهای پیشرفته پزشکی بهداشتی و فرهنگی برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان برای گسترش فعالیت‌های خود کوشیده است تا به هر طریق ممکن در عرضه خدمات درمانی نقش بسزایی ایفا کند. این موسسه در تاریخ ۱۳/۱۲/۱۳۷۹ به شماره ١٢۶٨۴به ثبت رسمی رسید و با یازده نفر هیات امنا و پنج نفر هیات مدیره به صورت داوطلبانه به کار خود رسمیت داد.


تعداد بازدید :  229