شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

یادداشت اینستاگرامی جهانگیری درباره دیدار با زائران امام رضا (ع)
اسحاق جهانگیری روز گذشته در یادداشت اینستاگرامی خود درباره بازدید از دو طرح صنعتی نوشت که در حاشیه این مراسم با گروهی از زائران حرم رضوی هم دیدار و گفت وگو کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری در اینستاگرام خود نوشته است:  
عصر ديروز پس از افتتاح دو طرح مهم صنعتي و شركت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتى استان سمنان، در بازگشت به تهران با قطار به رسم ادب به ديدار هموطنان عزيز مسافر كه عده اي از آنها از زائران بارگاه ملكوتي حضرت امام رضا(ع) بودند، رفتم.
لطف و محبت مردم خونگرم و دوست داشتني ايران به خادمان خود انرژي بخش بوده و خستگى را از تن مي زدايد. عده اي از هم ميهنان ضمن حمايت از دولت، خواستار ابلاغ سلام آنها به آقاي دكتر روحاني رئيس جمهوری بودند. برخي نيز درخواست هايي براي رفع مشكلات كاري و شخصي داشتند. در اين ميان عده اي هم از كيفيت پائين خدماتي كه در قطارها ارایه مي شود به ويژه سيستم تهويه آنها گله مند بودند كه قابل درك است.
متاسفانه در سال هاي گذشته اقدام اساسي براي نوسازي سيستم حمل و نقل كشور نشده و شرايط تحريم هاي ظالمانه نيز وضع را بدتر كرده بود. در اين ارتباط از اولويت هاي اساسي دولت تدبير و اميد به رغم محدوديت هاي مالي و بودجه اي، نوسازي شبكه حمل و نقل زميني، ريلي و هوايي كشور است كه اميدوارم با عملياتي شدن طرح هاي دولت در اين زمينه بتوانيم موجبات رضايت مردم شريف ايران را فراهم كنيم. همچنین جا دارد از كاركنان خدوم و زحمت كش قطار مشهد- تهران كه در ساعت ١٨:٣٠ در ايستگاه سمنان به جمع آنها پيوستيم و براي شان ايجاد زحمت كرديم، قدرداني كنم.

ناطق‌نوری: جنگ در سوریه برای مقابله با ایران است
جماران| رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: کسانی که می‌گویند مسائل سوریه یا فلسطین به ما چه مربوط است، از فهم دینی و سیاسی کافی برخوردار نیستند. حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در مراسم آغاز‌ سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام‌حسن مجتبی(ع) منطقه لواسان تهران با بیان این‌که طلاب باید به جامعه بینش بدهند، گفت: اگر فهم و بینش وجود داشته باشد، هیچ وقت اقدامات مدافعان حرم در سوریه مورد سرزنش قرار نخواهد گرفت.
رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جلوی دشمنان را بگیریم، اگر صدها کیلومتر دورتر از مرز کشورمان مقابله کنیم، بسیار بهتر است تا این‌که این دشمنان وارد مرزهای دخلی شوند، قطعا پیشگیری بهتر از درمان است. وی افزود: اگر سوریه، لبنان و فلسطین از بین بروند، اسراییل پشت مرزهای ما خواهد آمد، از این‌رو باید توجه کنیم که جنگ امروز دشمنان اسلام در سوریه برای مقابله با ایران است. رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری افزود: نگوییم فلسطینی‌ها، اخوانی و سنی‌مذهب هستند و نباید به آنها کمک کنیم، چرا که اولا آنان مسلمان هستند و دوم این‌که در مقابله با اسراییل در راستای منافع ملی ما حرکت می‌کنند.

مجید انصاری: نباید افتخارات ملی در دعواهای کودکانه سیاسی گم شود
ایرنا| معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان این‌که دشمنان امروز و در پی ناکامی 37ساله، با حربه‌ای جدید به مقابله با نظام آمده‌اند و تلاش‌های تازه‌ای را آغاز کرده‌اند، گفت: سابقه اقدامات تروریستی منافقین و همکاری آنان با رژیم صدام در حمله به ایران هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت پاک نمی‌شود. حجت‌الاسلام مجید انصاری در جلسه شورای اداری قرچک با بیان این‌که برای دفاع از نظام و کشور، بهترین راه هماهنگ کردن تلاش‌ها متناسب با نوع حمله دشمن است، گفت: دشمنان امروز در قالب انواع کارشکنی‌ها تلاش دارند در تبلیغاتی گسترده چنین القا کنند که نظام جمهوری اسلامی کارآمد نیست.
وی ادامه داد: در چنین فضایی همه افراد و گروه‌های سیاسی معتقد به قانون اساسی که خواهان توفیق عملی جمهوری اسلامی ایران هستند، باید با حفظ همدلی و همبستگی ملی، رقابت‌های سیاسی خود را ذیل قانون اساسی ساماندهی کنند. معاون حقوقی ریاست‌جمهوری با اشاره به دیدار اخیر هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری پس از ارایه گزارش چند تن از اعضای دولت و رئیس‌جمهوری از دستاوردهای کشور، ضمن ابراز رضایت از تلاش‌های انجام شده، تأکید داشتند که این خدمات به اطلاع مردم رسانده شود، چرا که دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم هستند. انصاری تصریح کرد: نباید بگذاریم این افتخارات ملی در دعواهای کودکانه سیاسی گم شود و فضای ناامیدی کشور را فرا بگیرد.


تعداد بازدید :  167