شماره ۹۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور
صفحه را ببند
عدد خبر

1.3 ‌میلیارد دلار به ایران پرداخت شد

دولت آمریکا اعلام کرد که 2 روز بعد از این‌که اجازه تحویل 400‌میلیون دلار پول نقد به ایران را داده، 1.3‌میلیارد دلار پرداخت کرده که این پول بابت حل‌وفصل دعوای حقوقی بر سر تجهیزات نظامی تحویل داده‌نشده به ایران بوده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که واشنگتن نمی‌تواند به دلیل حساسیت‌های دیپلماتیک چیز بیشتری درباره پرداخت پول در 19 ژانویه اعلام کند.

۳۰۰ میلیون قطعه  انواع سکه ضرب شد

بانک مرکزی اعلام کرد در یک‌سال گذشته ۷۰۰‌میلیون قطعه اسکناس و ایران‌چک جدید چاپ و ۳۰۰‌میلیون قطعه انواع سکه را ضرب کرده و در این مدت همچنین ۸۰۰‌میلیون قطعه اسکناس امحا شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود 140‌میلیون قطعه سایر سفارش‌های چاپی نظیر شناسنامه و پاسپورت نیز به چاپ رسیده است.

27 درصد سهم ایران از تجارت فرش جهان

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به سهم ۲۷‌درصدی ایران از تجارت فرش دستباف جهان گفت: در چهار ماه نخست امسال صادرات فرش دستباف از نظر وزنی و ارزشی در مقایسه با مدت مشابه ‌سال گذشته ۴۰‌درصد افزایش یافته است. به گفته او از حدود یک‌میلیارد و 300‌میلیون دلار تجارت فرش دستباف در جهان، سهم ایران 350‌میلیون دلار و بیشتر از بقیه کشورهاست.

۲ برابری تولید بنزین پاک در ایران

با بهره‌برداری از سه طرح جدید پالایشگاهی، ظرفیت تولید بنزین یورو ۴ با افزایش دو برابری به حدود ۵۰‌میلیون لیتر افزایش می‌یابد و ۶۵‌درصد شهرها تحت پوشش بنزین پاک قرار می‌گیرند. هم‌اکنون در پالایشگاه نفت امام‌خمینی(ره) شازند روزانه حدود ۱۶‌میلیون لیتر، پالایشگاه اصفهان ۹‌میلیون لیتر، پالایشگاه تبریز ۸۰۰‌هزار تا یک‌میلیون لیتر و پالایشگاه نفت آبادان ۵۰۰‌هزار لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار تولید می‌شود.


تعداد بازدید :  203