شماره ۹۵۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
رویاپردازی‌های کفاشیان بعد از شکست بزرگ
ایران، میزبان جام‌جهانی 2038 می‌شود!

شهروند| مدت‌ها بود که از اظهارنظرهای جنجالی علی کفاشیان خبری نبود؛ نایب‌رئیس کنونی فدراسیون فوتبال، بعد از کنار رفتن از سمت ریاست این فدراسیون ارتباطش با رسانه‌ها بسیار کم شده تا دلمان برای خنده‌های او و شوخی‌های وقت و بی‌وقتش تنگ شود. کفاشیان پس از لغو انتخابات شورای فیفا که شکست بزرگی برایش تلقی می‌شود، درمصاحبه‌ای با سایت ورزش هند حرف‌های جالبی را بر زبان آورد.
واکنش به لغو انتخابات
کفاشیان صحبت‌هایش را با اظهارنظر درباره لغو انتخابات شورای فیفا شروع کرد: «آنچه را شما شنیدید من نیز دورادور به همان مقدار اطلاع دارم. در صورت درست بودن این گمانه زنی‌ها بنده هنوز  عضو شورای فیفا نبودم و نمی دانم چه اتفاقی افتاد. اما آچه می‌گوید برخی از اشخاص می‌خواهند قدرت اینفانتینو را زیر  سوال ببرند می‌توان بعدا با حضور اینفانتینو قابل بحث است. این اتفاقاتی که شما آن را اخلاقی می‌دانید به نظرم بحث‌های شخصی بوده است.»
کمک به قطر
نایب‌رئیس AFC و فدراسیون ایران بار دیگر تأکید کرد که کشور ایران به میزبانی قطر در جام‌جهانی 2022 کمک می‌کند: «من شکی ندارم که خواهران و برادران ما در قطر یک جام‌جهانی خوبی را میزبانی خواهند کرد. نخستین موضوع بحث هواداران‌مان است. درجام ملت‌های‌ آسیا ما بعد از استرالیا هواداران بیشتری داشتیم و در اکثر دیدارها نیز اکثر هواداران پرشور ما در ورزشگاه‌ها حضور دارند و می‌توانیم برای جام‌جهانی 2022 روی این موضوع تأکید کنیم که هواداران ایرانی در ورزشگاه‌های قطر حاضر باشند. ما و قطر مشترکات زیادی با هم داریم که درطول دهه‌های گذشته فراموش شده است. فوتبال و این جام‌جهانی می‌تواند تغییرات مثبتی در این زمینه ایجاد کند.»
میزبانی ایران در جام‌جهانی
اوج رویاپردازی‌های کفاشیان به زمان میزبانی ایران درجام‌جهانی برمی‌گردد. او در این گفت‌وگو تا 34‌سال آینده را پیش‌بینی کرده است: «ما فهمیدیم که چین قصد دارد کشور بعدی باشد که بعد از قطر از قاره آسیا درخواست میزبانی جام‌جهانی را داشته باشد و می‌خواهد درخواستش را برای ‌سال 2030 ارایه کند. درحقیقت این یک هدف دست‌نیافتنی است. به نظر من یا اروپا یا آمریکا به صورت مشترک مثلا اروگوئه و آرژانتین در‌سال 2030 میزبان جام‌جهانی می‌شوند؛ چراکه 100‌سال از جام‌جهانی در آن‌ سال می‌گذرد و اروگوئه شانس زیادی برای میزبانی دارد. در جام‌جهانی 2034 قطعا یک کشور اروپایی میزبان جام‌جهانی خواهد بود و چین اگر می‌خواهد میزبان جام‌جهانی شود، باید برای‌ سال 2038 اقدام کند. شاید ما نیز در آن زمان درکنار چین درخواست میزبانی در جام‌جهانی را ارایه کنیم و اگر در آن‌ سال چین از ما جلو بزند و میزبان شود، باید یک نسل بگذرد تا بعد از ‌سال 2050 ما میزبان جام‌جهانی شویم.»


تعداد بازدید :  488