شماره ۹۵۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

روغن جامد بدون کلسترول فریب است

صنایع روغن با درج واژه نادرست «روغن جامد بدون کلسترول» مردم را به گمراهی انداخته‌اند. این موضوعی است که مسعود قاسمی رئیس انجمن آترواسکلروز (تصلب شرایین) ایران به آن اشاره کرد و گفت: مجموع چربی دریافتی روزانه باید به حدود ۲۵‌درصد برسد و مردم باید به‌طور جدی از مصرف روغن‌های نباتی جامد به هرنوع و شکل اجتناب کنند. او تأکید کرد: روغن‌هایی که دارای‌ درصد بالای ایزومر ترانس هستند، در بستنی‌ها و شیرینی‌های قنادی نیز وجود دارند و درج عبارت نادرست روغن جامد بدون کلسترول مصرف‌کنندگان را به اشتباه انداخته، زیرا روغن جامد نباتی که اشباع شده است، ایزومر ترانس بالایی دارد.

گوشت برزیل، ارمنستان و مغولستان در راه ایران

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز در ماه محرم عرضه گوشت برزیلی افزایش و به ‌زودی واردات دام سبک از کشورهای ارمنستان و مغولستان صورت می‌گیرد. علی‌اکبر مهرفرد اظهار کرد: برای تنظیم بازار ایام ماه محرم به شرکت بازرگانی دولتی ابلاغ شده که حدود 30‌هزار تن برنج خارجی در استان‌ها توزیع کند. گفتنی است، قیمت گوشت گوسفند درهفته‌های اخیر افزایش قیمت چشمگیری داشته به‌طوری ‌که نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه در بازار مصرف به 34 تا 35‌هزارتومان رسیده است.

بنزین جایگاه‌ها با نفت سفید مخلوط نمی‌شود

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد: جایگاه‌داران توانایی دست بردن در کیفیت بنزین را ندارند و مسئول پاسخگویی درباره کیفیت سوخت نیستند، زیرا همه تجهیزات ازجمله تلمبه‌ها، مخزن و... پلمپ است و جایگاه‌داران نمی‌توانند در تجهیزات دست ببرند. او درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر قاطی کردن نفت سفید با بنزین توضیح داد: نفت سفید از بنزین گران‌تر است و چه فردی حاضر می‌شود نفت سفید وارد بنزین کند؟ از طرفی جایگاه‌های ما با کسری توزیع مواجه هستند، جایگاه‌ها درفروش روزانه ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر کسری دارند که معادل یک‌ونیم‌میلیون تومان است.


تعداد بازدید :  528