شماره ۹۵۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با فرزانه زارعی، ملی‌پوش والیبال بانوان
به‌زودی مثل مردان بهترین تیم‌آسیا می‌شویم

شهروند|  تیم‌ملی والیبال بانوان کشورمان برای اولین بار در تاریخ به مقام ششمی جام کنفدراسیون‌ آسیا دست پیدا کرد. فرزانه زارعی یکی از بازیکنان تیم‌ملی والیبال کشورمان است که نقش موثری برای این تیم بازی می‌کند. زارعی اعتقاد دارد که والیبال بانوان از پتانسیل زیادی برخوردار است و اگر شرایط و امکانات برای برگزاری بازی دوستانه مهیا باشد، قطعا موفقیت‌های بیشتری برای این تیم حاصل می‌شود. این بازیکن والیبال بانوان از حمایت‌های داورزنی به‌عنوان رئیس‌فدراسیون تمجید می‌کند اما معتقد است میان مردان و زنان تبعیض وجود دارد. گفت‌وگوی خبرنگار «شهروند» با فرزانه زارعی را در ادامه می‌خوانید:  
  به نظر می‌رسد والیبال بانوان ایران نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است...
به هر حال تغییرات زیادی در والیبال بانوان به وجود آمده و پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر داشتیم. بازیکنان تیم‌ملی نیز این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند. دلیل پیشرفت والیبال ما وجود بازی‌های تدارکاتی و امکانات لازم بوده است. فدراسیون والیبال نیز در این چند‌سال حمایت‌های زیادی از بازیکنان تیم‌ملی کرده و شک نکنید اگربازی‌های تدارکاتی ما افزایش پیدا کند، شرایط بهتری نیز پیدا خواهیم کرد. تنها چیزی که اکنون در تیم‌ملی نسبت به سایر کشورها، کم داریم، تجربه است که به مرور زمان نیز این موضوع حل خواهد شد.
  از کسب عنوان ششمی در رقابت‌های کنفدراسیون والیبال آسیا صحبت کنید که در تاریخ بی‌سابقه بود.
این رقابت‌ها بسیار سخت بود؛ چراکه همه تیم‌ها در این مسابقات با تمام قدرت حضور پیدا می‌کنند. تیم‌ملی ایران هم در صدد بود تا بهترین عملکرد را در این بازی‌ها ارایه دهد. خوشبختانه توانستیم در این مسابقات رتبه ششم را کسب کنیم که خوب تلقی می‌شود.
  فاصله والیبال بانوان ایران با تیم‌های قدرتمند آسیا چقدر است؟
اکنون فاصله‌مان خیلی کم شده است اما باید تلاشمان را زیاد کنیم. من اطمینان دارم روز به روز شرایط مان بهتر می‌شود و به‌زودی یکی از بهترین‌ها دنیا خواهیم بود.
  برای نخستین بار در تاریخ والیبال بانوان، یک مربی خارجی هدایت این تیم را برعهده گرفته؛ رابطه بازیکنان با مایدا چطور است؟
مایدا واقعا حرفه‌ای است؛ او یک مربی بزرگ و باتجربه است که تا امروز چیزهای زیادی را به بازیکنان و کادر تیم‌ملی آموزش داده است. مایدا دیسیپلین خاص خودش را دارد وقطعا در آینده می‌تواند موفقیت‌های زیادی را همراه با تیم‌ملی به‌دست بیاورد. امیدوارم که موفقیت‌های زیادی را همراه او تجربه کنیم.
  فکر می‌کنی روزی می‌رسد که والیبال زنان ایران هم مانند مردان تیم برتر آسیا شود؟
قطعا گام‌های مثبتی در جهت ارتقای سطح والیبال بانوان برداشته خواهد شد. تازه در شروع کار هستیم و قطعا اتفاقات خوبی را نظاره خواهیم کرد. توانایی بازیکنان ایران بسیار مطلوب است. این توانایی در جام ملت‌های آسیا و باشگاه‌های آسیا به خوبی دیده شد. ما عملکرد درخشانی داشتیم و همین موضوع باعث شد تا اعتماد به نفس خوبی به‌دست بیاوریم.
  آیا به اندازه مردان والیبالیست به شما توجه می‌شود؟
آقای داورزنی نسبت به والیبال بانوان نگاه خوبی دارد. او حرفه‌ای رفتار می‌کند و تا به این‌جا شرایط خوبی را برای بانوان به وجود آورده است اما قطعا به اندازه‌ای که به آقایان توجه می‌شود، به ما این نگاه وجود ندارد. البته باید قبول کنیم که جایگاه آقایان بسیار ویژه است و از این بابت نیاز هم بر این است که به آنها بیش از ما توجه شود. تنها خواسته بچه‌های تیم این است که بازی‌های تدارکاتی بیشتری را تجربه کنند. ما باید هماهنگ‌تر شویم.
  از لیگ والیبال بانوان هم صحبت‌کنید. این مسابقات در سطح مطلوبی برگزار می‌شود؟
سطح لیگ بانوان عالی نیست اما انسجام خوبی پیدا کرده است. این مسابقات روز به روز بهتر می‌شود؛ زیرا پتانسیل قابل توجهی در لیگ وجود دارد. ما تا اواسط آبان زمان داریم که برای بازی‌های لیگ آماده شویم و مسابقات لیگ کمک زیادی به بچه‌ها می‌کند. بعد از مسابقات لیگ، مسابقات جهانی را در پیش داریم و باید برای این مسابقات آماده شویم.


تعداد بازدید :  372