شماره ۹۵۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر دفاع: باید همواره بر تقویت بنیه دفاعی خود بیفزاییم
فارس| وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دفاع مقدس را سند مظلومیت، حقانیت و پیروزی ملت ایران خواند. سردار حسین دهقان با اشاره به چرایی تحمیل جنگ به ایران گفت: آمریکا و اذنابش با مزدوری صدام و همراهی سایر قدرت‌های جهانی و با هدف مهار و نابودی انقلاب و نظام اسلامی جنگ را آغاز کردند، ولی نتوانستند اهداف خود را محقق کنند. وی با انتقاد از تحلیل‌های غلطی که تلاش می‌کنند حماسه دفاع مقدس را زیر سوال ببرند، تصریح کرد: کشوری که یک دشمن همواره آماده، پشت مرزهایش ایستاده است، حتی یک روز نباید غفلت کند؛ براین اساس ما باید همواره بر تقویت بنیه دفاعی خود بیفزاییم.

محسن رضایی: داعش قصد عملیات انتحاری در دانشگاه تهران داشت
فارس| دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که چندی پیش یک تیم تروریستی داعش وارد کشور شده‌ بود، گفت: این گروهک سه ماه پیش قصد عملیات انتحاری در دانشگاه تهران را داشت که از سوی نیروهای امنیتی و سپاه این مجموعه متلاشی شد. محسن رضایی در مسجد جامع حضرت حجت(عج) به اقدامات گروهک تروریستی داعش پرداخت و گفت: داعش اقدام به ورود به ایران کرده اما نیروهای امنیتی و سپاه ما، تعداد زیادی از آنها را گرفته‌اند. سه ماه پیش خواستند در نمازجمعه تهران خودشان را منفجر کنند، در بین راه همدان و کردستان دستگیر شدند. قرار بود در تهران مجهز به بمب شوند و حادثه ایجاد کنند. این اقتدار را باید حفظ کرد.  

نامه جمعی از نمایندگان برای به تعویق افتادن استیضاح فانی
ایلنا|  عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: عده‌ای از استیضاح‌کنندگان با امضای یک میثاق‌نامه و تقدیم آن به هیأت‌رئیسه، خواستار توقف اعلام وصول طرح استیضاح علی‌اصغر فانی شدند. محمدعلی وکیلی با اشاره به آخرین وضع استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد: با توجه به این‌که برخی از امضاکنندگان، امضای خود را از استیضاح آقای فانی پس گرفتند، گروهی از استیضاح‌کنندگان که بر این استیضاح اصرار دارند، تقاضا کردند که اعلام وصول این استیضاح در روز یکشنبه انجام شود.

مصباحی مقدم: جبهه پایداری را مستقل از احمدی‌نژاد می‌دانیم
ایسنا| سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، یکی از دو تشکل روحانی حامی اصولگرایان تأکید کرد که جبهه پایداری را مستقل از محمود احمدی‌نژاد می‌داند.  حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم روزگذشته گفت: ما جبهه پایداری را یکی از احزاب اصولگرا و مستقل از آقای احمدی‌نژاد می‌دانیم. اخیرا اما گفت‌وگوی رسمی با آنها درباره انتخابات نداشتیم. درعین‌ حال برنامه داریم که از ظرفیت همه گروه‌ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به جلسه  جامعه روحانیت اظهار کرد: تصمیم این است که جامعه روحانیت شورایی با محوریت اصولگرایان تشکیل دهد.

اژه‌ای: هودفر با وثیقه 500‌میلیون تومانی آزاد شد
میزان | حجت
 الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه نیز درباره آزادی هما هودفر گفت: این فرد در مرحله اول تحقیقات بازپرس پرونده برایش قرار وثیقه ۱۵۰‌میلیون صادر کرده بود اما در مرحله دادگاه قاضی برایش این وثیقه را افزایش داده و به رقم ۵۰۰‌میلیون تومان رساند.معاون اول قوه‌قضائیه گفت: طبیعتا هر متهمی که دادگاه با پذیرش قرار وثیقه‌اش موافقت می‌کند، آزاد می‌شود و بعد از آن هم اگر بخواهد از کشور خارج شود، دوحالت دارد یا این‌که ممنوع‌‌الخروج است یا این‌که ممنوع‌الخروج نبوده و می‌تواند از کشور خارج شود. اژه‌ای گفت: اگر فردی ممنوع‌الخروج باشد، هم می‌تواند با هماهنگی‌ مقام رسیدگی‌کننده به پرونده و کسب موافقت وی از کشور خارج شود.


تعداد بازدید :  251