شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
حواس ما مهم‌تر از حواس مسئولان است

|  نرگس نورمحمدی|   کارشناس علوم ارتباطات|

فضای کنترل توسط کسانی که مسئول تأمین امنیت مردم یک جامعه هستند تا حدودی می‌تواند تاثیرگذار باشد.
بخشی از تامین و ایجاد یک فضای امن در دست افراد جامعه است. گاهی‌اوقات یک‌سری از کارها انفرادی است و مسئولیت آن هم مستقیما برمی‌گردد به خود فرد. این‌که ما همیشه انتظار داشته باشیم دیگران یا مسئولان بیایند و جوابگوی اشتباهات ما باشند به هیچ‌عنوان منطقی
نیست.
این جمله به این معنی نیست که در زمینه استفاده نادرست از اینترنت و فضای مجازی مسئولان، پلیس و سیستم آموزشی وظیفه‌ای ندارند اما این معنی را می‌دهد که ما هم به سهم خودمان در اشتباهات و اتفاق‌هایی که برایمان پیش می‌آید، مسئولیت داریم. با این حساب راز و رمز یادگیری فن یک ارتباط موفق تنها به آموزش‌های مستمر و اجباری در مدرسه و دانشگاه و حتی خانواده برنمی‌گردد، بلکه به دلیل اکتسابی‌بودن این عمل فرد باید خودش راغب به یادگیری و فراگیری این اصول باشد. اصولی که می‌تواند به او در جهت بهتر زندگی‌کردن و برقراری ارتباط‌های موفق با افراد جامعه راه درست را نشان دهد. حالا اگر در این میان فردی بدون داشتن فن برقراری ارتباط درست و هوشمندانه وارد رابطه‌های بازاری که در آن پول حرف اول را می‌زند، شود، قطعا جایی با مشکل مواجه خواهد شد، چراکه در وضع اقتصادی و معیشتی حال حاضر هرکسی می‌خواهد گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و برای همین در سال‌های اخیر رابطه‌های سالم در مقوله خرید و فروش چندان رعایت نمی‌شود.
توجه داشته باشید که یک رابطه خوب تنها از لبخند شروع نمی‌شود، یک رابطه سالم باید در چارچوب قوانین نیز باشد، یعنی در ارتباط‌های‌مان نباید در موضوعی که برایمان شفاف نیست رودربایستی کنیم یا سرسری‌اش بگیریم، بلکه یک روز ممکن است درست از همان نقطه ضربه بخوریم. با این حال افرادی که کمتر در معرض این نوع آسیب‌ها قرار می‌گیرند، افرادی هستند که خودشان را به دل اجتماع می‌زنند و بدون توقع از مسئولان، خودشان بانی معاشرت و کسب تجربه برای روابط اجتماعی‌شان می‌شوند.


تعداد بازدید :  202