شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
ویترین جهان

مالیات‌گیری از بیکاران روسی
روسیه با تنظیم یک طرح اقتصادی- اجتماعی در صدد است از نیروهای دارای توان کار که حاضر به فعالیت نیستند یا کار غیررسمی انجام می‌دهند، مالیات بگیرد. وزارت کار روسیه روز شنبه اعلام کرد: افرادی که توان کارکردن و همچنین فرصت‌های کاری پیش‌رو دارند، باید فعالیت کنند. ماکسیم توپیلین وزیر کار روسیه می‌گوید: دریافت سالانه 20‌هزار روبل مالیات (290یورو) برای آغاز اجرای طرح می‌توان درنظر گرفت تا زمینه‌های گرایش به انجام کار فراهم شود. «ایرنا به نقل از روزنامه نوویه ایزوستیا»

بن‌بست در مذاکرات تجارت آزاد کانادا و اروپا
رئیس پارلمان اروپا اواخر روزجمعه اعلام کرد که با وجود مخالفت‌های طولانی‌مدت مردم، مذاکراتی اضطراری را برای حفظ تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و کانادا آغاز خواهد کرد.
کریستیا فریلند، وزیر تجارت کانادا جلسه گفت‌وگوهای دوطرفه در بلژیک را ترک و بیان کرد که اتحادیه اروپا نتوانسته معامله تجاری با کانادا را به سرانجام برساند. همه ۲۸ دولت عضو اتحادیه اروپا، از توافق تجارت و اقتصاد جامع (CETA) حمایت می‌کنند اما بلژیک نمی‌تواند بدون موافقت و پشتوانه دولت‌های زیرمجموعه فدرال و همچنین بخش فرانسه زبان والون که به ‌شدت مخالف این مسأله است، موافقت خود را با این قرارداد تجارت
 اعلام کند.

ایران ۱۸ ماهیگیر پاکستانی را آزاد کرد
مقامات دولتی پاکستان گفتند، ایران پس از 3روز بازداشت، 18 ماهیگیر پاکستانی را آزاد کرده است. این ماهیگیران توسط گارد ساحلی ایران به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای ایران بازداشت شده بودند. این ماهیگیران که روز یکشنبه توسط نیروهای گارد ساحلی ایران بازداشت شده بودند، روزچهارشنبه تحویل مقامات دولتی ایالت بلوچستان پاکستان شدند. طفیل احمد بلوچ از مقامات گوادر پاکستان گفت، ماهیگیران بازداشت‌شده درمرز ایران و پاکستان در تفتان آزاد شده‌اند. وی افزود: آزادی این ماهیگیران پس از انجام مذاکرات با مقامات ایرانی در چابهار صورت گرفته است.«تسنیم»

بدهی‌های عمومی آمریکا رکورد زد
بدهی‌های عمومی آمریکا درحال نزدیک‌شدن به رقم 20‌هزار‌میلیارد دلاری تعیین‌شده ازسوی کنگره این کشور است و درصورتی که تنها حدود 200‌میلیارد دلار دیگر افزایش یابد، احتمالا دولت فدرال دوباره با کنگره این کشور به مشکل برخواهد خورد. سه‌سال پیش بود که بدهی‌های عمومی آمریکا همزمان با تعطیلی چندین روزه به سقف تعیین‌شده ازسوی کنگره این کشور رسید و برای ده‌ها روز دولت فدرال و کنگره با یکدیگر درگیر بودند.


تعداد بازدید :  157