شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

توافق ایران و آلمان برای ارتقای همکاری‌های دریایی
معاون امور بندری و مناطق وی‍‍‍‍ژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اکنون 15 شرکت کشتیرانی بزرگ جهان به بنادر ایران تردد می‌کنند و شرکت مرسک نیز اعلام آمادگی کرده است تردد خود را به صورت مستقیم به بنادر ایران آغاز کند. جلیل اسلامی به استقبال مطلوب کشور آلمان برای سرمایه‌گذاری درحوزه دریایی و بندری ایران اشاره کرد و گفت: در این‌باره، مذاکرات و توافقنامه‌های همکاری بین شرکت‌های خصوصی دوکشور به امضا رسیده است. گفتنی است، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان دیروز در رأس هیأتی دست‌اندرکاران دریایی، بندری و کشتیرانی این کشور با مدیرعامل این سازمان بنادر و کشتیرانی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و دوطرف به مباحثی پیرامون فعالیت‌های دریایی و بندری پرداختند.

مشارکت یوتل‌ست در مناقصه ساخت ماهواره ایران
فارس| سفیر فرانسه در ایران با اشاره به مذاکرات شرکت مخابراتی اورنج و یوتل‌ست فرانسه با شرکت‌های ایرانی، گفت: شرکت یوتل‌ست درحال آماده کردن پیش‌نویس پیشنهاد خود برای حضور درمناقصه ساخت ماهواره سازمان فضایی ایران است. فرانسوآ سنمو سفیر فرانسه در ایران با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کرد. در این دیدار سفیر فرانسه گفت، اجرای توافقات درعرضه تکنولوژی و اقتصادی به نفع هر دوکشور خواهد بود. وزیر ارتباطات نیز برضرورت لغو مشکلات بانکی باقیمانده از زمان تحریم‌ها تأکید کرد. واعظی خواهان تسریع در نتایج توافقات در سفر ریاست‌جمهوری به فرانسه شد و گفت: می‌خواهیم تا هرچه زودتر همه توافقات انجام‌شده را نهایی کنیم.
 
غیبت قرارگاه خاتم‌الانبیا درمناقصه آزادراه تهران- شمال
ایلنا| مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال از برگزاری مناقصه قطعه دو آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: پاکت قیمت شرکت‌کنندگان تا چند روز دیگر باز می‌شود و قرارگاه خاتم‌الانبیا درمناقصه واگذاری قطعه دو آزادراه تهران- شمال حضور ندارد. مهران اعتمادی با اشاره به پروژه آزادراه تهران- شمال درباره وضع قرارداد با پیمانکار چینی درقطعه این آزادراه گفت: چینی‌ها تا به امروز نزدیک به 90‌درصد قرارداد را اجرایی کرده‌اند و تا پایان ‌سال قرارداد با چینی‌ها به اتمام می‌رسد و همزمان با افتتاح قطعه یک، چینی‌ها هم از این پروژه خارج می‌شوند. اعتمادی گفت: پیشرفت فیزیکی منطقه یک این آزادراه به 70‌درصد رسیده و بهار 96 این قطعه به افتتاح می‌رسد.

پروتون به ایران برمی‌گردد
ایلنا|  محمود واعظی وزیر ارتباطات اعلام کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته شرکت خودروسازی پروتون مالزی آماده بازگشت به بازار ایران است. او با اشاره به حضور وزیر صنعت مالزی در ایران افزود: حدود هشت‌سال می‌شود که کمیسیون مشترک ایران با مالزی تشکیل نشده و به همین خاطر حجم روابط از 1500‌میلیارد دلار به 500‌میلیارد دلار کاهش یافت. واعظی با اشاره به این‌که بیش از 20 شرکت درحوزه‌های مختلف وزیر صنعت این کشور را همراهی می‌کنند، گفت: هیأت همراه درحوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و خودرو‌سازی هستند و بزرگترین بانک این کشور نیز وزیر صنعت مالزی را همراهی می‌کند.

 


تعداد بازدید :  178