شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
خبرنامه

نماینده مردم انزلی در خانه ملت:  هلال‌احمر مظلوم واقع شده است
شهروند| نماینده مردم انزلی درمجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل هلال‌احمر استان گیلان گفت: هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد پاسخگو و مطرح در زمان حوادث و با توجه به وظایف گسترده، مظلوم واقع شده است. نماینده مردم انزلی درمجلس شورای اسلامی افزود: هلال‌احمر یک نهاد مردمی است که فعالیت‌های بشردوستانه آن با مشارکت عمومی و داوطلبانه اداره می‌شود و خوشبختانه اعتماد مردم نسبت به جمعیت هلال‌احمر بسیار بالاست.
مهندس خسته‌بند با اشاره به این‌که شفافیت درفعالیت‌های هلال‌احمر مشهود است، گفت: این نهاد بشردوست برای جلب مشارکت‌های بالای مردمی نیاز دارد تا بهتر و بیشتر به مردم شناسانده شود تا همه اقشار بتوانند با اهداف و وظایف این سازمان آشنا شده و برای مشارکت و دریافت آموزش‌های امدادی قدم بردارند. وی درپایان افزود: مسئولان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر باید برای بهبود وضعیت و ارایه خدمات بهتر با پیشنهاد و بررسی طرح‌های مختلف، درآمدی ثابت برای پیشبرد اهداف جمعیت ایجاد کنند و نمایندگان ملت نیز آمادگی خود را برای پشتیبانی و همراهی این نهاد انسان‌دوست اعلام می‌کنند.

مدیرکل بهداشت و درمان هلال‌احمر:  «هلال» محور پاسخگویی به حوادث کشور است
شهروند| مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر با حضور در باشگاه فرهنگیان تبریز، محل برگزاری دوره تخصصی تعمیر، تجهیز، نصب و راه‌اندازی تجهیزات بیمارستانی ویژه تکنیسین‌های حوزه بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال‌احمر کشور در جریان روند برگزاری دوره قرار گرفت. افشین علیخانی در جمع تکنیسین‌های شرکت‌کننده در این دوره با اشاره به جایگاه حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر گفت: حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر امروز به‌عنوان حوزه عملیاتی جایگاه ویژه‌ای دارد و خود را همیشه در معرض شاخص‌ها و اندازه‌گیری‌های معمول وزارت بهداشت و درمان  قرار داده و حوزه‌ای است که از تعاریف و استاندارد‌های لازم تبعیت می‌کند و شاخص‌های ارزیابی همیشه برای این حوزه حکمفرماست.
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که بحث پاسخ به حوادث و سوانح بحث حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر براساس سابقه‌ای که دارد محور پاسخگویی به حوادث و سوانح کشور است. مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: با وجود سختی‌های پیش‌رو، در سایه اتحاد و همدلی و اهمیت موضوع، امروزه حوزه بهداشت و درمان در سطوح بین‌المللی مطرح است و ما الان در حوزه درمان اضطراری صاحب علمی هستیم که در سطح کشور مورد توجه و قبول مجامع علمی قرار گرفته است. وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر در بخش بهداشت و درمان در آینده نزدیک، نرم‌افزاری در اختیار جمعیت هلال‌احمر استان‌ها قرار خواهد داد که کل اطلاعات حوزه درمان اضطراری در آن تعبیه و این حوزه از سیستم کاغذی خارج خواهد شد.
علیخانی افزود: براساس اعلام آمادگی و توانایی جمعیت هلال‌احمر در حوزه بهداشت و درمان، جمعیت هلال‌احمر محل آموزش افرادی کهPHD  می‌گیرند، خواهد بود. وی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی در حوزه درمان یکی از جمعیت‌های توانمند کشور و دارای بیمارستان سیار مجهز است..

سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد: نجات 392 تن از میان 6‌ هزار آسیب‌دیده
شهروند| سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام وقوع 512 مورد حادثه در هفته گذشته، اعلام کرد: 6‌ هزار و 383 تن در حوادث هفته گذشته آسیب‌دیده و 871 تن در حوادث مصدوم شدند. مرتضی سلیمی با اعلام این خبر گفت: 284 مورد از حوادث هفته گذشته جاده‌ای، 42 مورد شهری، 13 مورد کوهستان، 4 مورد ساحلی،  3 مورد صنعتی و کارگاهی، 2 مورد زلزله و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است. وی با اشاره به آسیب‌دیدگی 6‌ هزار و 383 تن در حوادث هفته گذشته، اظهار کرد: 887 تن در حوادث جاده‌ای، 80 تن در حوادث شهری، 24 تن در کوهستان، 24 تن در زلزله،  4 تن در حوادث ساحلی، 6 تن در حوادث صنعتی و کارگاهی و مابقی در سایر حوادث آسیب‌دیده‌اند.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به 4‌هزار و 921 تن در حوادث هفته گذشته، عنوان کرد: بر این اساس به 67 تن در حوادث جاده‌ای، 13 تن در حوادث شهری، 10 تن در کوهستان و مابقی در سایر موارد امدادرسانی لازم ارایه شد. وی با اشاره به اسکان اضطراری 153 تن در حوادث هفته گذشته، عنوان کرد: در‌مجموع در هفته گذشته 871 تن مصدوم شدند که از این میان 293 تن به مراکز درمانی منتقل و 578 تن سرپایی درمان شده و در‌مجموع 392 تن از حوادث نجات یافتند .


تعداد بازدید :  191