شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
چلسی- منچستر، حساس‌ترین بازی هفته نهم لیگ جزیره
بازگشت آقای خاص به استمفوردبریج

شهروند| تقابل چلسی- مورینیو تحت هر شرایطی جذاب است؛ خواه می‌خواهد او در دوستی کامل با رومن آبراموویچ، مالک چلسی قرار داشته باشد و چه دشمنش باشد و به خاطر برکناری در‌سال گذشته تمام انگیزه‌اش را روی انتقام روی نیمکت من‌یونایتد بگذارد؛ ظاهرا روز انتقام فرا رسیده، آیا کونته و شاگردان این اجازه را به آقای خاص می‌دهند؟
تقابل ژوزه با چلسی
در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر انگلیس، بازی حساسی در استمفوردبریج برگزار می‌شود؛ ژوزه مورینیو مربی فصل گذشته چلسی که به دلیل نتایج ضعیف از کار برکنار شد، امروز از ساعت 30: 18 با عنوان سرمربی منچستریونایتد به مصاف چلسی می‌رود. در کنار تقابل مورینیو و کونته بیش از هر چیزی بازگشت آقای خاص به خانه مورد توجه است. مورینیو در دو مقطع زمانی به‌عنوان سرمربی، هدایت‌کننده تیم لندنی شد. پس از مسئولیت تیم پورتو و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا،‌سال 2004 برای نخستین‌بار به استمفوردبریج آمد. پس از دو‌سال بسیار موفق و کسب ۶ جام و تبدیل به مدعی در رقابت‌ها در‌سال سوم به دلیل اختلاف با مالک باشگاه در اوایل فصل جایش را به آورام گرانت داد. دوران دیگر حضورش به‌سال 2013 مربوط می‌شود. وی دو‌سال خوب دیگر با این تیم که بسیار دوستش داشت، گذراند و یک قهرمانی لیگ جزیره نیز به ارمغان آورد. اما در‌سال سوم ( فصل گذشته) اوضاع تغییر کرد. همه امیدوار برای کسب ششمین قهرمانی لیگ جزیره بودند که پس از نتایج بسیار ضعیف رومن آبراموویچ او را از سمت مربیگری، برکنار و گاس هیدینگ هلندی را جایگزین وی کرد.
نگرانی بابت سکوهای استمفوردبریج
با وجود نتایج ضعیف فصل گذشته، آقای خاص فوتبال جهان نزد هواداران چلسی محبوبیت ویژه‌ای دارد و بازگشتش به استمفورد بریج می‌تواند دقایق خاطره‌انگیزی را رقم بزند. مورینیو که این روزها با منچستریونایتد به دنبال موفقیت در لیگ جزیره است، درباره بازگشتش به استمفورد بریج اینطور سخن گفته است:   «هیچ دوستی بین من و مالک روسی وجود ندارد. ارتباط تنگاتنگی نیز نداشتیم و تنها احترام بین ما وجود داشت. امیدوارم هواداران همه‌چیز را درک کنند.» این مربی ۲ بار مقابل آبی‌های لندن قرار گرفته که آن‌هم به لیگ قهرمانان اروپای 2010-2009 برمی‌گردد که توانست با هدایت اینترمیلان تیم کارلتو(کارلو آنچلوتی) را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر صعود کند. وی در آن‌سال به قهرمانی اروپا دست یافت. مورینیو در مورد گلزنی یونایتد و خوشحالی خود در بازی فردا گفت:  «کاملا متوجه موقعیتم هستم و مثل بچه‌ها شادی نخواهم کرد.» کونته نیز صحبت‌های جالبی انجام داده است: «حواس‌مان باشد ژوزه یک دشمن است و یکی از یونایتدی‌ها محسوب می‌شود. قطعا یکی از مهم‌ترین مربیان چلسی شمرده می‌شود و باید با احترام با او رفتار کرد.»


تعداد بازدید :  140