شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

آیین گشایش نمایشگاه «نقش مهر» و بزرگداشت مهر و مولانا با همکاری انجمن فرهنگی «زروان» در باغ این مجموعه با حضور هنرمندان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر مانند امیرحسین ماحوزی (دبیر انجمن)، دکتر شروین وکیلی (موسس انجمن زروان)، لیلی ماحوزی، علیرضا شجاع‌پور (شاعر)، سهراب پورناظری، آیین مشکاتیان و وحید ملک (بنیانگذار و مدیر مجموعه آرت‌سنتر) برگزار شد.


«جنیفر لارنس» ـ هنرپیشه اسکاری‌ هالیوود ـ در پروژه جدیدش، نقش «زلدا فیتزجرالد» فعال اجتماعی و همسر «اف. اسکات فیتزجرالد» نویسنده رمان «گتسبی بزرگ» را ایفا می‌کند.

علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی جواد محقق را به‌عنوان دبیر هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان منصوب کرد.

اسامی ۱۰ شاعر ازجمله «واهنی کاپیلدیو» برنده جایزه شعر «فوروارد» به‌عنوان نامزدهای نهایی جایزه مهم «تی.اس الیوت» ۲۰۱۶ اعلام شد.

فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار به‌عنوان یکی از 12 فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی انتخاب شد.

«لئوناردو دی‌کاپریو» قرار است در فیلمی درباره «سم فیلیپس» بنیانگذار موسیقی راک نقش‌آفرینی کند. «دی کاپریو» که امسال پس از سال‌ها انتظار جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را کسب کرد، در این فیلم که اقتباسی از رمان «سم فیلیپس:  مردی که راک‌اند‌‌ رُل را اختراع کرد» است، علاوه بر بازیگری، تهیه‌کنندگی نیز را برعهده خواهد داشت.

سیدعباس میرهاشمی به‌عنوان دبیر پنجمین دوره‌ رویداد «۱۰ روز با عکاسان» انتخاب شد.

فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو در کشور آمریکا را از آن خود کرد.

نمایش اسکورسیزی با طراحی، نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی امروز یکشنبه دوم آبان‌ماه برای عکاسان و خبرنگاران روی صحنه می‌رود.

ماهنامه هنرهای نمایشی «پاراگراف» که می‌کوشد هر شماره خود را به شکل پرونده، به یک چهره ماندگار در عرصه هنرهای نمایشی (سینما، تئا‌تر و تلویزیون) اختصاص دهد، در ششمین شماره‌ خود به سراغ زنده‌یاد هما روستا رفته است.

نمایش رسمی فیلم «جاودانگی» ساخت مهدی فردقادری در بخش اصلی جشنواره فیلم رم با حضور عوامل این فیلم روی فرش قرمز همراه بود. در این مراسم چهره‌هایی چون مهدی فردقادری، آنا نعمتی، مارال فرجاد، اتابک نادری و ثنا نوروزبیگی حضور داشتند.

فیلم سینمایی« این‌جا کسی نمی‌میرد» به کارگردانی حسین کندری و تهیه‌کنندگی مشترک عباس رافعی و سینا سعیدیان امروز یکشنبه ساعت 16 مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب شعر بی‌واژه‌ ۵، مجموعه تکنوازی‌های پرویز مشکاتیان که برای ساز سنتور تدوین و گردآوری شده است، منتشر شد.

فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی از هفتم آبان‌‌ماه‌ سال‌جاری در 300 سینمای ترکیه اکران می‌شود.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده این روزها در خانه‌ای در الهیه تهران درحال انجام است که تا یک ماه دیگر فیلمبرداریاش را به‌طور کامل پشت سر می‌گذارد.

فریدون شهبازیان، آهنگساز و رهبر ارکستر ملی کشورمان از استفاده بدون اجازه آثارش توسط یک اپراتور تلفن همراه انتقاد و اعلام کرد که این اتفاق بدون هماهنگی با وی انجام شده است.

نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان سینمای ایران به‌عنوان سخنران در مراسم افتتاحیه شصت و یکمین نمایشگاه کتاب بلگراد در صربستان حضور پیدا می‌کند و قرار است درباره ادبیات کهن، وضع ترجمه و تألیف در ایران صحبت کند.


تعداد بازدید :  170