شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
آژير

حمله پلنگ به چوپان گلستانی

چوپان جوان گلستانی که گوسفندانش را به چرا برده بود، شکار پلنگ شد. احمد دباغیان مدیرکل روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان درباره این حادثه توضیح داد: روز گذشته یک پلنگ به یک جوان 23ساله به نام (موسی‌الرضا سایری) ساکن روستای «پاسنگ بالا» از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش حین چرای گوسفندانش درمنطقه جنگلی «بلنجر» رفته بودحمله می‌کند و باعث مجروحیت وی می‌شود. به گفته دباغیان این جوان ازناحیه، سروصورت، شانه و دست راست دچار آسیب‌دیدگی و پارگی عمیق شده است. این دامدار ساعت 14 و 30 دقیقه دیروز توسط عوامل اورژانس 115 آق‌قمیش به بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) شهرستان کلاله اعزام‌ شد. کادر درمانی این بیمارستان حال عمومی این جوان را رضایت‌بخش اعلام کرده‌اند. گفتنی است؛ در آذر و اسفند ‌سال 92 دو مورد حمله پلنگ به روستاهای کیارام و سیجان ازتوابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش موجب مصدومیت و مرگ دونفر از اهالی این منطقه شد.

جزییات مرگ دختربچه هفت‌ساله در کرج
شهروند| دختربچه هفت‌ساله  هنگام عمل آپاندیس در کرج جان باخت.  رئیس کل دادگستری استان البرز در تشریح جزییات فوت دختربچه هفت‌ساله هنگام عمل آپاندیس در کرج اظهار کرد: در این رابطه پرونده تشکیل شده است و منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم. روز چهارشنبه دختربچه‌ای به دلیل درد حاد در شکم به یکی از بیمارستان‌های استان البرز مراجعه می‌کند و در قسمت اورژانس ویزیت شده و پزشک عمومی و پزشک جراح تأیید می‌کنند که وی باید تحت عمل آپاندیس قرار گیرد.
ساعت 30: 14 روز پنجشبه وی به اتاق عمل منتقل می‌شود که بلافاصله پس از تزریق داروی بیهوشی توسط پزشک متخصص به دلیل ایست قلبی فوت می‌کند و عملیات احیا نیز مثمرثمر واقع نمی‌شود. دادستان مرکز استان به محض اطلاع از موضوع دستور اقدامات قانونی لازم برای بررسی و تشخیص علت فوت را صادر کرد و توسط پزشکی قانونی نمونه‌های لازم از جسد گرفته شد و پرونده درحال بررسی است. از پزشکی قانونی استان البرز نیز خواسته شد با قید فوریت و دقت عمل موضوع از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرد، نخست این‌که مشخص کند از جنبه درمانی و نحوه عمل بیمارستان در پذیرش چه اقداماتی صورت گرفته و ثانیا نحوه درمان وی، قصور احتمالی کادر پزشکی  و همچنین ماهیت داروهای مصرف شده از حیث سلامت، تاریخ مصرف و ...  را مورد بررسی قرار دهد. تاکنون شکایتی از سوی خانواده متوفی مطرح نشده است. فاضلیان، رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اعلام این خبر گفت: هنوز علت فوت مشخص نیست، معاینات باید صورت گیرد و پزشکی قانونی اعلام کند که آیا در این رابطه قصوری صورت گرفته است یا خیر؟در حال حاضر نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد و پرونده تحت بررسی است.

انهدام باند سارقان خودرو در اهواز
باند سارقان خودرو در کلانشهر اهواز متلاشی شد. درپی وقوع چند سرقت خودرو در سطح شهرستان اهواز، این موضوع به‌طور ویژه در دست بررسی مأموران انتظامی استان قرار گرفت. مأموران  انتظامی در بررسی‌های انجام‌شده، سه سارق را شناسایی و دستگیر کردند و از مخفیگاهشان یک دستگاه خودرو و تعدادی لوازم خودرو کشف و ضبط کردند. در تحقیقات پلیس از سارقان، 13 فقره سرقت خودرو که در نقاط مختلف شهر اهواز سرقت شده بود، کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

 


تعداد بازدید :  181