شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با محسن کریمی، پدیده گلزن استقلال
گلم را به مهدی رحمتی تقدیم می‌کنم
حتما به صدر جدول می‌رسیم

شهروند| محسن کریمی ازجمله بازیکنانی است که از تیم‌های نوجوانان استقلال شروع کرد و بعد از حضور در تیم جوانان به بزرگسالان استقلال رسید. او یکی از معدود اتفاقات خوب زمان مربیگری پرویز مظلومی در استقلال است که آبی‌ها را به داشتن ستاره‌ای خوش‌تکنیک در سال‌های آینده امیدوار کرده است. کریمی درحالی‌که شرایط خوبی در ابتدای فصل داشت اما مصدوم شد و همین امر او را از ترکیب دور کرد. بازگشت کریمی به ترکیب استقلال هم برای خودش خوش‌یمن بود و هم برای منصوریان که تیمش توانست دومین برد پی‌درپی در لیگ برتر را به دست بیاورد. گفت‌وگوی خبرنگار «شهروند» با محسن کریمی را در ادامه می‌خوانید:  
 از شروع خوبت به همراه استقلال بگو. بعد از مدت‌ها به ترکیب برگشتی و گل زدی.
خدا را شکر می‌کنم که بازگشتم به ترکیب هم با برد استقلال همراه شد و هم با گلزنی خودم. البته برد استقلال بیشتر به من چسبید چون در این شرایط به پیروزی نیاز داشتیم تا بتوانیم خودمان را در جدول بالا بکشیم. بچه‌ها برای این برد زحمت زیادی کشیده بودند و حقمان بود که 3 امتیاز را بگیریم.
 درباره گلی که زدی صحبت کن. تو راست‌پا هستی و با پای چپ شوت زدی!
اول از همه بگویم که من دو پا هستم و توانایی بازی کردن با هر دو پای چپ و راست را دارم. اتفاقا با پای چپ هم زیاد گل زده‌ام. در بازی با سایپا وقتی توپ به من رسید بدون این‌که بخواهم وقت را تلف کنم که توپ را از دست بدهم، سرم را بلند کردم و دروازه را دیدم. توپ روی پای چپم بود و با همان پا شوت کردم که خدا را شکر تبدیل به گل شد. ضربه‌ام را خیلی سریع زدم و فکر می‌کنم دروازه‌بان و مدافعان سایپا شوکه شدند چون انتظار نداشتند در آن صحنه شوت بزنم. خوشحالم که قفل دروازه سایپا را باز کردم و گل من باعث شد نگرانی و استرس از بچه‌ها دور شود و هواداران هم بیشتر و پرشورتر تشویقمان کنند. البته قبل از شوت من هم استقلال موقعیت‌های گلزنی خوبی داشت اما انگار قسمت بود که قفل دروازه با ضربه من باز شود.
 فکر می‌کردی در اولین بازی بعد از مصدومیتت بتوانی گل بزنی؟
دوست داشتم کاری برای استقلال انجام دهم و بتوانم به تیمم کمک کنم. اتفاقاً شب قبل از بازی با مهدی رحمتی هم اتاق بودم و او خیلی به من روحیه داد. رحمتی به من گفت اگر نذر امام رضا کنم حتماً گل می‌زنم. من هم نذر کردم و خیلی زود هم برای ادای نذرم به مشهد می‌روم. به همین دلیل گلم را به مهدی رحمتی تقدیم می‌کنم که هم گفته بود گل می‌زنم و هم این‌که همیشه هوای بچه‌های تیم را دارد و مثل یک بزرگتر ما را راهنمایی می‌کند.
 تو از ابتدای فصل با مصدومیت مواجه شدی. حتماً کار سختی هم برای برگشتن به ترکیب تیم داشتی. درست است؟
ابتدای فصل خیلی آماده بودم. در تمرینات بدنسازی خیلی شرایطم خوب بود اما متاسفانه مصدومیتی که برایم پیش آمد خیلی عقبم انداخت. شاید اگر آن مصدومیت در ابتدای فصل اتفاق نمی‌افتاد الان شرایط بهتری در ترکیب استقلال داشتم. مصدومیت باعث شد نتوانم بازی کنم و مجبور بودم به فکر مداوای پایم باشم. در تمام این مدت هم منصوریان از من حمایت می‌کرد و می‌گفت به فکر بهبودی باشم تا زودتر بتوانم برای استقلال بازی کنم. در دوران نقاهتم ناامید نبودم و می‌دانستم که اگر خوب باشم منصوریان از من استفاده می‌کند. از حالا به بعد انگیزه‌ام دو برابر شده و می‌خواهم روزهایی که غایب بودم و نتوانستم برای استقلال بازی کنم را جبران کنم.
 استقلال می‌تواند به صدر جدول برسد؟
حتماً این اتفاق می‌افتد. فاصله ما با صدر جدول جبران می‌شود و آهسته به سمت صدر حرکت می‌کنیم. استقلال نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشت و به همین دلیل لیگ را خوب شروع نکرد. همین باعث شد فشار روی بچه‌ها و کادر فنی زیاد باشد. خدا را شکر با 3 برد پی در پی در لیگ و جام حذفی شرایط خوبی داریم و می‌خواهیم اتفاقات اول فصل را جبران کنیم.
  این هفته هم بازی سختی با فولاد دارید.
فولاد در هفته‌های اخیر شرایط خوبی پیدا کرده است. بازی کردن در اهواز همیشه سخت است اما ما برای گرفتن امتیاز به مصاف فولاد می‌رویم چون هدفمان رسیدن به بالای جدول قبل از پایان نیم فصل است.


تعداد بازدید :  339