شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
میز خبر

پزشکیان: دولت از کابینه حمایت کند
ایلنا| نایب‌رئیس مجلس با تأکید بر لزوم حل مشکلات ساختاری به‌جای جابه‌جایی افراد، مقطع فعلی را زمان نامناسبی برای ترمیم کابینه ارزیابی کرد و با اشاره به این‌که درصورت عدم پایبندی یک وزیر به تعهدات خود، رئیس‌جمهوری موظف به برکناری اوست، گفت: دولت به جای پذیرش فشارها از وزرای خود حمایت کند. مسعود پزشکیان با تأکید بر این‌که استعفای همزمان سه وزیر کابینه تدبیر و امید در مقطع فعلی کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، گفت: ممکن است بخشی از مشکلات به خاطر نحوه مدیریت باشد اما مشکل اساسی در ساختار، قوانین و همچنین منابع مالی و بسیاری دیگر از مسائل است. او گفت: با توجه به زمان اندکی باقی مانده تا پایان کار دولت، زمان مناسبی برای ترمیم کابینه نبود؛ دولت باید از همان ابتدا درمورد این‌که با چه کسی کار می‌کند، تصمیم بگیرد و هنگامی که قرار شد با فلان وزیر همکاری کند، تا پایان کار از آن وزیر و برنامه‌هایش حمایت کند.

قائم‌مقام وزیر کشور: مشکلی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نداریم
ایسنا| قائم‌مقام وزیر کشور اظهار کرد: وزارت کشور مقدمات برگزاری انتخابات الکترونیکی را فراهم کرد و این امکان وجود دارد که یک‌سوم آرای ماخوذه در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را به صورت الکترونیکی جمع‌آوری و شمارش کند. محمدحسین مقیمی با اشاره به مراحل تدوین لایحه جامع انتخابات، گفت: این لایحه از دو‌سال پیش تدوین و مورد مطالعه قرار گرفته بود اما به دلیل آن‌که سیاست‌های انتخاباتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال بررسی و تدوین است لایحه پس گرفته شد تا مورد بازنگری قرار گیرد و مجددا بعد از انتخابات مجلس لایحه جامع انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی روی آن انجام شد و نکات مورد توجه مجمع تشخیص در آن دیده شد. وی افزود: این لایحه با اصلاحات نهایی آن برای دولت از سوی وزارت کشور ارسال شده و درحال حاضر در کمیسیون مربوطه در هیأت دولت درحال بررسی است و پس از نهایی شدن و تصویب نهایی تقدیم مجلس خواهد شد.

استیضاح وزیرعلوم منتفی شد
خانه ملت| عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان این‌که ۹ نفر از ۱۵ نماینده متقاضی استیضاح فرهادی انصراف خود را به هیأت‌رئیسه اعلام کردند، از منتفی شدن استیضاح وزیر علوم خبر داد. اکبر رنجبرزاده با اشاره به این‌که طی هفته گذشته 15 امضا از سوی نمایندگان مجلس به منظور استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمع‌آوری و از سوی هیأت‌رئیسه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال شده بود، گفت: در این مدت، تاکنون 9 نفر از آنها انصراف داده‌اند و با توجه به این‌که بیش از نیمی از متقاضیان استیضاح فرهادی از تقاضای خود انصراف داده‎اند لذا طرح استیضاح فاقد تعداد امضای لازم شد و باید بحث استیضاح وزیر علوم را منتفی دانست. گفتنــی‌است؛ محمد فرهادی ، وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری پیش از این در جمع خبرنگاران استیضاح خود را تکذیب
 کرده بود.

زیباکلام: نباید از صداوسیما انتظار رفتار بی‎طرفانه داشت
آنا| یک کارشناس سیاسی با بیان این‌که «نباید از صداوسیما انتظار رفتار بی‎طرفانه داشت»، گفت: ساختار و مدیران رسانه ملی در تصرف اصولگرایان است پس نباید توقع رعایت عدل و انصاف را از این سازمان داشته باشیم تا فرقی بین کاندیداهای اصلاح‌طلب و اصولگرا نگذارد. صادق زیباکلام، درباره سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، به بند شماره 3 این ابلاغیه مبنی بر «بهره‌مندی داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی با تقسیم برابر متناسب با امکانات در هر انتخابات حسب مورد از صداوسیما و فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها و امکانات دولتی و عمومی کشور»، اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه رسانه ملی در گذشته و حال، عدل، انصاف و مساوات را بین نامزدهای مختلف سیاسی رعایت نکرده است اما امیدوارم صداوسیما در انتخابات پیش‌رو طبق «عدل و انصاف» عمل کند و همچون انتخابات گذشته به نفع کاندیداها و طیف اصولگرا رفتاری را انجام ندهد.


تعداد بازدید :  186