شماره ۹۷۴ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

مرتضی حاجی: روحانی با رأی بالاتر از دوره قبل انتخاب خواهد شد
جماران| وزیر دولت اصلاحات با اشاره به نقش فشارهای بیرون از دولت و مجلس بر استعفای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بر لزوم توجه به مصلحت کشور و نه حب و بغض‌ها، تأکید کرد. وی با موفق ارزیابی کردن عملکرد سه ساله دولت معتقد است که اصولگرایان کاندیدای قوی که بتواند با آقای روحانی رقابت کند را ندارند، اما عملکرد وزرای جدید می‌تواند در موفقیت رئیس دولت یازدهم در انتخابات ‌سال آینده تأثیر مثبت داشته باشد. مرتضی حاجی خاطرنشان کرد: آقای روحانی دولت موفقی را تا الآن که از عمر کاری آن گذشته داشته و چه در مسائل خارجی و سیاست خارجی و چه در مسائل اقتصادی و موفقیت در کنترل تورم نتایج قابل قبولی را به دست آورده است. دولت با سختی‌های جدی مواجه است و اگر منصفانه به عملکرد دولت نگریسته شود عملکرد قابل دفاعی است و باور من این است که آقای روحانی مجددا با رأی بالاتر از دوره قبل انتخاب خواهد شد.

محمدعلی نجفی: درحال نوشتن برنامه خود برای وزارت هستم
ایســکانیوز| محمدعلی نجفی از نوشتن برنامه خود برای حضور در وزارت آموزش و پرورش خبر داد. پس از رایزنی‌های فراوان، گمانه‌زنی‌ها حاکی از معرفی محمدعلی نجفی به‌عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش است. نجفی از تأیید معرفی خود به‌عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش خبر داد و افزود: درحال تدوین برنامه هستم تا امروز (یکشنبه) این برنامه را به دولت ارایه دهم. او درباره عدم رأی اعتماد نمایندگان به خود در مجلس قبل گفت: ترکیب مجلس قبل به نوعی بود که با یک اختلاف رأی، رأی اعتماد داده نشد. اما امیدواریم با ترکیب جدید مجلس و برنامه‌های جدید بتوانیم رأی اعتماد بگیریم. این درحالی است که دانش آشتیانی گفته است که تمایلی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش ندارد.

عضو هیأت‌رئیسه: مجلس به صورت دربست به وزرای پیشنهادی رأی نمی‌دهد
ایسنا| یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس دهم با تأکید بر لزوم رایزنی دولت با مجلس برای معرفی گزینه‌های پیشنــهادی سـه وزارتخانه ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش گفت که نمایندگان درجریان رأی اعتماد به وزرا مستقل عمل می‌کنند و به سوابق و تجربیات آنها توجه می‌کنند. علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: تغییر کابینه مدت‌ها در مجالس نخبگان سیاسی و محافل مطبوعاتی مورد بحث و انتظار بود که این تغییر زودتر انجام شود. وی افزود: خوب است آقای رئیس‌جمهوری با مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های سیاسی نزدیک به دولت برای معرفی وزرا رایزنی کند و دراین‌باره استمزاجی داشته باشد و فکر نکند که نمایندگان لیست امید چشم بسته به هر کسی که رئیس‌جمهوری معرفی می‌کند رأی می‌دهند. وی تصریح کرد: ‌اگر افراد معرفی شده از مدیران استراتژیک نباشند مجلس هم مجبور نیست به آنها رأی بدهد و این‌طور نیست که نمایندگان دربست به کسی رأی دهند.

مقصودی خبر داد: لیست ۱۴ نفره متهمان اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان
خانه ملت| سخنـگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصـــادی و اداری مجلس با اشاره به این‌کــه بازداشت زنجیره‌وار مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه خواهد داشت، از لیست ۱۴ نفره متهمان به اختلاس در این صندوق خبر داد. حسین مقصودی با بیان این‌که اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشخص می‌شوند، در توضیح ارتباط تهیه‌کننده سریال شهرزاد (امامی) با صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: آقای امامی به همراه همسر آقای غندالی (مدیرعامل بازداشت‌شده صندوق) به‌عنوان تهیه‌کنندگان سریال شهرزاد به صندوق ذخیره فرهنگیان مقروض بودند. طی بررسی‌ها نیز مشخص است که امامی و همسر غندالی بدهی خود را از طریق واگذاری یک زمین پرداخت کرده‌اند اما طبق مدارک موجود مبلغ ریالی زمین واگذارشده از بدهی آنها پایین‌تر است.


تعداد بازدید :  192