شماره ۹۸۷ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

خداحافظی با SMS و جایگزینی RCS
فارس| گوگل از همکاری با اپراتور اسپرینت به منظور جایگزینی خدمات پیامک با خدمات Rich Communication Services خبر داده که امکانات بسیار متنوعی را برای مشترکان تلفن همراه به ارمغان می‌آورد. به گزارش ‌ای ویک، این خدمات در دسترس کاربرانی قرار می‌گیرد که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. درحالی ‌که با استفاده از خدمات پیامک تنها دو کاربر قادر به تبادل پیام‌های متنی هستند، با استفاده از خدمات RCS گپ‌های گروهی، ارسال عکس با کیفیت فوق دقیق، ارسال و دریافت رسید و غیره ممکن است.

ربات‌ها جایگزین شاغلان می‌شوند
مهر| یک چهره شناخته‌شده دنیای فناوری که بارها در مورد آینده فناوری اطلاعات پیش‌بینی‌هایی داشته، می‌گوید: به ‌زودی ماشین‌های دارای هوش مصنوعی، انجام مشاغل انسان‌ها را برعهده می‌گیرند. به گزارش سی‌‌ان‌بی‌سی، الون ماسک که مدیریت شرکت تسلا سازنده خودروهای برقی و خودران برعهده دارد، می‌گوید: «زمانی که به علت پیشرفت فناوری اکثر شغل‌ها به محصولات فناوری واگذار شوند، مردم حرفه‌های کمتری خواهند داشت و درنهایت برای تداوم حیات به پرداخت‌های دولتی و درآمد پایه‌ای برای گذران امور زندگی وابسته می‌شوند.»

سیاستمداران استیکرباز شده‌اند!
فارس| استفاده از شکلک‌های مختلف در برنامه‌های پیام‌رسان مانند واتس‌اپ درمیان دیپلمات‌ها به امری رایج مبدل شده و آنها از برخی از این شکلک‌ها برای اشاره به سیاستمداران استفاده می‌کنند. به گزارش دیلی‌میل، دیپلمات‌های غربی از شکلک‌های شخصیت بیگانه در فیلم ET که ظاهری کم‌وبیش دلهره‌آور دارد، برای اشاره به پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اشاره می‌کنند. یکی دیگر از شکلک‌های متداول درمیان دیپلمات‌ها در واتس‌اپ استفاده از شکلک دست دادن است که نشان‌دهنده رسیدن آنها به توافق است.


تعداد بازدید :  472