شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
ال‌کلاسیکوی شماره 265 ساعت 45: 18 امروز در نیوکمپ
بحران بارسا، رویای رئال

شهروند| ال‌کلاسیکوی شماره 265 درهفته چهاردهم لالیگای اسپانیا درشرایطی برگزار می‌شود که شرایط رئال و بارسلونا نسبت به سال‌های گذشته کاملا متفاوت است.
اوضاع بحرانی بارسا
بارسلونا را در سال‌های اخیر کمتر درچنین شرایطی دیده بودیم؛ تیمی که با حضور مسی، نیمار و سوارز نتواند در 3 بازی متوالی از پس حریفان ضعیف خود بربیاید. آبی ‌و اناری‌پوشان درفاصله 6 امتیازی با رئال در صدر به سر می‌برند و در مسابقه جام حذفی نیز مقابل هرکولس به تساوی یک بر یک رسید تا در آستانه ال‌کلاسیکو در یک بحران جدی قرار بگیرد. ازسوی دیگر مصدومیت چند بازیکن کلیدی، دست انریکه را برای بازی امروز کاملا بسته است. ژرمی متئو به دلیل مصدومیت ال‌کلاسیکو را از دست داده و جوردی آلبا، ساموئل اومتیتی و جرارد پیکه 3 مدافع دیگر بارسلونا در کنار آندرس اینستا نیز وضع مشخصی برای بازی امروز ندارند.
زیدان روی ابرها
زین‌الدین زیدان که فصل را خیلی خوب آغاز نکرده بود، همچنان به درخشش روی نیمکت رئال ادامه می‌دهد و در آستانه ال‌کلاسیکو تیمش را آماده‌تر از هر زمانی دیگر می‌بیند. تنها دغدغه زیدان برای این مسابقه مصدومیت و غیبت گرت بیل محسوب می‌شود که البته بدون حضور او نیز رئال توانست در جام حذفی برتری پرگل 6 بر یک را مقابل حریف گمنام خود تجربه کند. تیم زیدان نزدیک به یک فصل شکست نخورده و امشب می‌تواند با تکرار پیروزی فصل قبل در ال‌کلاسیکو فاصله‌اش با بارسلونا را به 9 امتیاز برساند.
تمام نگاه‌ها به نیوکمپ
پیش از این 264 بار بارسلونا و رئال‌مادرید برابر یکدیگر در مسابقات مختلف قرار گرفته‌اند و بازی شماره 265 مثل تمام مسابقات قبلی از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود. دوئل رونالدو و مسی در آستانه انتخاب مرد‌سال فوتبال جهان در‌سال 2016 می‌تواند یکی از جذابیت‌های ویژه این مسابقه باشد. در 10 رویارویی قبلی 2 تیم، مسی 6 بار و رونالدو 5 بار موفق به گلزنی شده‌اند اما اوج‌گیری دوباره شماره 7 رئال و بحران در خط دفاعی بارسا، شاید احتمال گلزنی رونالدو را افزایش داده است. بدون ‌شک شرایط این مسابقه مثل تمام دربی‌های بزرگ جهان با سایر بازی‌ها، متفاوت است و آبی‌ و اناری‌پوشان به واسطه این‌که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفتند، در این بازی هم از پیش بازنده باشند. باید دید که جدال بزرگ فوتبال اسپانیا و حتی اروپا و جهان که از ساعت 45: 18 امروز در ورزشگاه نیوکمپ کلید می‌خورد، چه نتیجه‌ای
در برخواهد داشت.


تعداد بازدید :  155