شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
ورزش جهان

اعلام گزینه‌های نهایی بهترین مربی سال| فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گزینه‌های نهایی کسب عنوان بهترین مربی جهان در ‌سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد. بر این اساس، در بخش مردان، زین‌الدین زیدان (سرمربی فرانسوی رئال‌مادرید)، فرناندوس سانتوس (سرمربی تیم‌ملی فوتبال پرتغال) و کلودیو رانیری (سرمربی ایتالیایی لسترسیتی) برای کسب این جایزه با هم رقابت خواهند کرد. در بخش بانوان هم جیل الیس (سرمربی تیم‌ملی فوتبال زنان آمریکا)، سیلویا نِید (سرمربی پیشین تیم‌ملی آلمان) و پیا سوندهاگ (سرمربی تیم‌ملی سوئد) جزو گزینه‌های اعلام شده هستند. قرار است بهترین‌های ‌سال از نگاه فیفا در تاریخ 9 ژانویه 2017 (20 دی) در زوریخ سوییس معرفی شوند. براساس گمانه‌زنی‌های رسانه‌های انگلیسی شانس رانیری و الیس برای کسب این عناوین بیش از سایرین است.
چاپه‌کوئنسه، قهرمان افتخاری لیبرتادورس| هواپیمای تیم چاپه‌کوئنسه که برای برگزاری دیدار فینال جام آمریکای‌جنوبی به کلمبیا می‌رفت، در این کشور سقوط کرد و 71 نفر در این حادثه کشته شدند. 19 نفر از آنها بازیکن این تیم برزیلی بودند. پس از این اتفاق، تیم اتلتیکو‌ناسیونال کلمبیا (حریف چاپه‌کوئنسه در فینال) از فدراسیون فوتبال آمریکای‌جنوبی درخواست کرد این جام به صورت افتخاری به تیم برزیلی داده شود. همچنین قرار شده هر یک از تیم‌های حاضر در مسابقات ‌سال آینده، یک بازیکن را به صورت رایگان در اختیار چاپه‌‎کوئنسه قرار بدهند. فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی نیز اعلام کرد چاپه‌‎کوئنسه تا سه‌سال به لیگ پایین‌تر سقوط نخواهد کرد.
تمدید تعلیق دو و میدانی روسیه| فدراسیون جهانی دو و میدانی، تعلیق ورزشکاران روسی را از مسابقات بین‌المللی تمدید کرد. این اتفاق در ادامه محرومیت ورزشکاران روسیه به دلیل دوپینگ گسترده در این کشور است. بعد از تمدید تعلیق دوومیدانی‌کاران روس، آنها اجازه حضور در مسابقات اروپایی در بلگراد را هم نخواهند داشت. این درحالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد قانون جدید مبارزه با دوپینگ به ورزشکاران اجازه می‌دهد در مسابقات جهانی که ماه آگوست در لندن برگزار می‌شود، شرکت کنند.


تعداد بازدید :  106