شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

تیلاپیا همچنان یکه‌تاز بازار
مهر|  افزایش تعرفه ماهی تیلاپیا به 32درصد، تأثیری بر کاهش واردات این ماهی به کشور نداشته و واردات این ماهی همچنان برای واردکنندگان پرسود است. ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه پرورش آبزیان ایران با اعلام این خبر گفت: با قیمت‌هایی که دلالان، این ماهی را در بازار داخل به فروش می‌رسانند، حتی اگر تعرفه آن به ۱۲۰‌درصد برسد، باز هم واردات آن برای واردکنندگان سودآور است. قاسمی گفت: ما هیچ امیدی به کاهش واردات این ماهی نداریم؛ تحقق آن منوط براین است که دولتمردان اقدامی جدی کنند که متأسفانه این کار را نمی‌کنند. او همچنین درباره بازار پاییزی ماهی و آبزیان توضیح داد: شرایط بازار ماهی آرام و درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا سر مزرعه، بین ۸ تا ۱۱هزارتومان است و حتی گاهی به دلیل شرایط بد اقتصادی، تولیدکنندگان محصول خود را ارزان‌تر از قیمت‌های مذکور نیز به فروش می‌رسانند.

عقبگرد دلار
مهر| دلار در دوهفته گذشته سرکش شده و قیمت آن به 4‌هزارتومان نزدیک شد. با این وجود، قیمت دلار عقبگرد داشت و به کانال 3‌هزارو800 برگشت. غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی دراین‌باره اعلام کرد: افزایش قیمت نفت هم‌اکنون اثر اولیه خود را بر بازار ارز کشور گذاشته و باعث آرامش بازار شده است، زیرا براساس توافق اوپک نه‌تنها تولید ایران کاهش نمی‌یابد؛ بلکه افزایش هم خواهد داشت و افزایش درآمد کشور باعث عرضه ارز بیشتر در بازار خواهد شد؛ به این ترتیب بانک مرکزی راحت‌تر و قوی‌تر می‌تواند بازار ارز را مدیریت کند. او ادامه داد: نوسان اخیر بازار ارز بیشتر ناشی از هیجان و شرایط فصلی است.

حذف نشانی‌های پستی جعلی
فارس|  براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشانی‌های جعلی پستی تا پایان امسال حذف می‌شوند. با اجرای پروژه مدیریت نشانی مکان‌محور و استعلامات اماکن (GNAF) با ترکیب داده‌های متنی و مکانی نشانی‌ها، نشانی‌های جعلی و تکراری حذف می‌شود. GNAF در واقع شاخص معتبری از نشانی‌های مکان در سطح کشور است. هریک از نشانی‌ها با دقت بالا اعتبارسنجی شده‌ و شامل جزییاتی ازجمله نام محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصربه‌فرد ملک است که از طریق ایجاد ارتباط بین داده‌های متنی و مکانی نشانی‌های معتبر، دوباره‌کاری‌ها و خطاهای مرتبط با نشانی‌های جعلی و باطل را حذف می‌کند یا کاهش می‌دهد که طبق گزارش اعلامی، شرکت پست از روند پروژه GNAF تاکنون 48.5‌میلیون رکورد کد پستی (38.5‌میلیون شهری و 10‌میلیون روستایی) درکشور به‌روزرسانی شده است.


تعداد بازدید :  130