شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
«هلال»؛ مهربانی بی‌دریغ

سارا  صفری- داوطلب جمعیت هلال‌احمر| انسانیت یکی از اهداف اصلی هفتگانه هلال‌احمر و صلیب‌سرخ جهان است، این اصل به این معناست «کمک و یاری به همنوعان بدون هیچ غرض و تعصبی».
همه ما به‌طور فطری از کلمه «انس» برخوردار هستیم، اما گاه این ویژگی فطری را فراموش می‌کنیم.  این موضوع را هنگامی که وارد جمعیت سرخ هلال‌احمر شدم، با تمام وجود حس و لمس کردم. در انجام کارهای انسان‌دوستانه با صحنه‌هایی مواجه شدم که این حس فطری را در من تقویت می‌کرد.
ما در هلال‌احمر با شعارهای همچون «محبت رایگان است» و «مهربانی بی‌دریغ» در راستای دستیابی به این هدف قدم برمی‌داریم. ما جوانان هلال‌احمر، این سرخپوشان بی‌ادعا، کمک به همنوع را بدون هیچ غرض و تعصبی سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم تا در راستای رسیدن به انسانیت که یکی از گرایش‌های فطری ماست، قدمی برداشته باشیم.
امروزه جمعیت هلال‌احمر ایران به پرورش قشر جوان و پویا پرداخته و توانسته سرمایه‌های گران  را در خدمت انسان‌ها و زنده کردن مفهوم انسانیت پرورش دهد. این نهاد بشردوستانه را نخستین‌بار در‌سال ۱۸۶۴ میلادی 5 شهروند سوییسی به‌ منظور افزایش حس تعاون و نیکوکاری به همنوعانشان بنیانگذاری کردند که امروزه در ایران عزیز هم این جمعیت به‌عنوان بزرگترین نهاد بشردوستانه غیرسیاسی درحال انجام برنامه‌هایی بزرگ با شعار «صلح بدون هیچ چشمداشت» و با آرمان «سرخپوست و سیاهپوست، غنی و فقیر، مستحق دریافت محبت و مهربانی و زندگی کردن درصلح و آرامش» اجرایی می‌شود.
هلال‌احمر با اجرای این برنامه‌ها تنها به دنبال این است تا دستی باشد که انسان‌ها درهنگام بلایا و سختی‌ها به‌ دنبال لمس آن هستند.


تعداد بازدید :  129