شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
جوانان هلال؛ پیشتاز در ارایه خدمات بشردوستانه

محمدمهدی اقبالی-  خبرنگار داوطلب|ایام اربعین نمادی تمام‌عیار از فعالیت‌های داوطلبانه است. جوانان ما با شرکت در این هیأت‌ها تمرینی از فعالیت‌های داوطلبانه را انجام می‌دهند و روح و روان آنها با فعالیت‌های داوطلبانه مأنوس می‌شود. خدمتی که درفضای معنوی کربلا صورت می‌گیرد. جوانان حاضر درمسیر کاروان‌های پیاده‌روی به سمت حرم امام حسین(ع) ضمن حضور درمسیر پیاده‌روی طبق رسالت خود مبنی برجهان شمولی خدمات هلال‌احمر با رعایت اصل بی‌طرفی به همنوعان خود تا رسیدن به کربلای معلی امدادرسانی می‌کردند.
اعضای داوطلب سازمان جوانان که به صورت کاملا داوطلبانه در طرح‌های ملی مشارکت دارند، این‌بار نیز به ارایه خدمت به نیازمندان می‌پردازند. بیشترین و چشمگیرترین حضور در اربعین آن هم با حضور داوطلبانه جوانان شکل می‌گیرد و فرصتی می‌شود تا هم آموزه‌های بشردوستانه هلال‌احمر ترویج پیدا کند و هم اعضای جوان هلال‌احمر در این حرکت عظیم سهیم باشند و با قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی بیش ازپیش آشنا شوند.
حضور پرشور و چشمگیر عاشقان امام حسین(ع) درمراسم میلیونی اربعین حسینی، عاشقان و خادمان جوان هلال‌احمری را به منظور رسیدگی به زائرین میلیونی آن امام به مرزهای کشور راهی کرد و این جوانان بشردوست و صلح‌طلب در پایگاه‌های سلامت زائرین حسینی در مرزهای جنوب و غرب کشور به ارایه خدمت پرداختند.  جوانان هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) همت پیشه کرده و درمسیرهای مختلف ایستگاه‌های سلامت و صلواتی را برپا کردند.
در ایستگاه‌ها خدماتی از قبیل تست قندخون، فشارخون رایگان و ارایه نذورات ارایه شد. جوانانی هم با تهیه ویلچر شرایطی را فراهم آورده تا سالمندان و افراد کم‌توان بتوانند مسیرهای تعیین‌شده تا مرز را ‌طی‌کنند. هرکس به طریقی روز و شب در این مسیر دوشادوش هم با تمام توان درجهت خدمت به زوار حضور داشته تا گامی موثر بردارد.


تعداد بازدید :  106