شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
خبرنامه

کارمند هلال کهگیلویه و بویراحمد هنگام ماموریت شهید شد
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: محمد جامکی یکی از کارکنان جمعیت هلال‌احمر شهرستان بویراحمد در این استان هنگام ماموریت اداری به علت تصادف در جاده یاسوج به اصفهان جان خود را از دست داد.  امان‌الله جهان‌بین روز جمعه اظهار داشت:   مرحوم جامکی در حوزه امداد و نجات شهرستان بویراحمد مشغول فعالیت بود.  وی بیان کرد: مرحوم جامکی 40 ساله بیش از 12‌سال در جمعیت هلال‌احمر بویراحمد مشغول کار بود. جهان‌بین عنوان کرد: علت تصادف خودرو وی از سوی ماموران راهنمایی و رانندگی درحال بررسی است.

هلال‌احمر پیشوا خدمات درمانی رایگان به مردم ارایه کرد
شهروند| گروه‌های درمانی هلال‌احمر پیشوا در قالب پروژه حمایت از زندگی و سلامت انسان خدمات درمانی رایگان را به مردم ارایه کردند. در این طرح که روز گذشته در درمانگاه دکتر وحید دستجردی جمعیت هلال‌احمر شهرستان پیشوا اجرا شد، پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان به مراجعه‌کنندگان ارایه کردند. همچنین با توجه به عدم استقرار پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان پیشوا، یک پایگاه سیار از مرکز انتقال خون استان تهران در محل این درمانگاه مستقر شد و نسبت به دریافت خون اهداکنندگان اقدام کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر پیشوا در حاشیه اجرای این طرح به ایرنا گفت: در اجرای طرح حمایت از زندگی و سلامت انسان، پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر پیشوا با حضور در درمانگاه این جمعیت، خدمات رایگان پزشکی را به مراجعه‌کنندگان ارایه کردند که این طرح با استقبال بسیار خوب مردم همراه بود. حمیدرضا تاجیک افزود: در این طرح خدمات مشاوره، متخصص داخلی، دندانپزشکی، زنان و زایمان و پزشکی عمومی به مراجعه‌کنندگان ارایه شد. وی گفت: با توجه به استقرار پایگاه سیار انتقال خون در درمانگاه هلال‌احمر، بسیاری از مردم نیک‌اندیش با حضور در درمانگاه خون خود را به نیازمندان هدیه کردند. تاجیک افزود: این طرح تا ساعت 17 امروز ادامه دارد و در صورت مراجعه افراد، زمان آن تمدید خواهد شد.  شهرستان پیشوا با بیش از 70‌هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان در جلسه شورای اداری شهرستان اندیکا:  اندیکا از حادثه‌خیزترین شهرستان‌هاست
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت:   جمعیت هلال‌احمر با توجه به رسالت خاصی که دارد، در راستای توانمندسازی و محرومیت‌زدایی مناطق مختلف تلاش می‌کند.  علی خدادادی در جلسه شورای اداری شهرستان اندیکا اضافه کرد:   محرومیت مفرطی که در شهرستان اندیکا وجود دارد، باعث شده تا برنامه‌ریزی‌های مختلفی به‌ویژه توانمندسازی شهرستان را در دستور کار قرار بدهیم. وی خبر داد: اندیکا با وسعت بسیار، 2‌هزار و ۳۲۰ کیلومتر راه و حدود ۶۰۰ روستا یکی از حادثه‌خیزترین شهرستان‌های خوزستان است. خدادادی بیان کرد: در شهرستان اندیکا نیاز به توجه و عنایت بیشتر مسئولان داریم تا بتوانیم غبار محرومیت را از این شهرستان بزداییم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد که ما نیز براساس این رویکرد دولت بحث برنامه‌های توانمندسازی را با جدیت بیشتری ادامه می‌دهیم و اجرایی می‌کنیم.  وی با اشاره به توانمندسازی دانش‌آموزان مناطق محروم بیان کرد: طرح خادم یا همان خانواده‌های آماده در مخاطرات را در مناطق مختلف به‌ویژه محروم  استان اجرا می‌کنیم. مردم در این طرح آمادگی لازم را در برابر مخاطرات مختلف ازجمله سیل و زلزله پیدا می‌کنند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت:   بحث درمانگاه‌های درمان بستر را نیز در مناطق محروم دنبال می‌کنیم. هرچند که اعتبارات کم است ولی سعی می‌کنیم تا زیرساخت‌های مختلف را در شهرستان‌های محروم استان توسعه دهیم.


تعداد بازدید :  179