شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
ارکستر سمفونیک «برباد رفته» را نواخت

شهروند| ارکستر سمفونیک تهران پس از حواشی مختلف به خاطر استعفای علی رهبری و انتصاب شهداد روحانی بالاخره پنجشنبه‌شب گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت. در ابتدای این اجرا که در پایان ماه صفر در تالار وحدت روی صحنه رفت، قطعه کنسرتو در «ر مینور» برای دو ویولن اثر یوهان سباستین باخ- آهنگساز شهیر آلمانی- اجرا شد. مونیکا لران و علیرضا چهره‌قانی سولیست‌های ویولن این قطعه بودند. در ادامه با حضور نوازندگان سازهای بادی و ضربی قطعه شماره ۸ «آواهای اسلوانی» ساخته آنتونین دورژاک و مارش اسلوانی اثر پیتر چایکوفسکی نواخته شدند.
پس از تنفس و استراحتی کوتاه، قطعات «اورتور خفاش» ساخته یوهان اشتراوس، «پاوان» اثر گابریل فوره و سمفونی «آوای مردگان» اثر گامیل سن سانس اجرا شدند. قطعه «بر فراز کوه سنگی» اثر مودست مورسورسکی نیز در این کنسرت اجرا شد. پس از هنرنمایی مونیکا لران و علیرضا چهره‌قانی در اجرای قطعه باخ به‌عنوان سولیست، «آواهای اسلوانی (شماره هشت)» و «مارش اسلوانی» بدون فاصله اجرا شدند. با پایان قسمت اول برنامه که حدود 45دقیقه بود، پس از تنفسی 10دقیقه‌ای قطعات «اورتور خفاش»، «پاوان»، «سمفونی برای مردگان» و «بر فراز کوه سنگی» درمیان شور و هیجان تماشاگران اجرا شد.
پس ازپایان برنامه‌ای که ارکستر سمفونیک تدارک دیده بود، شهداد روحانی از صحنه خارج شد و با تشویق مداوم مخاطبان دوباره بازگشت و «اورتور خفاش» را دوباره اجرا کرد. شهداد روحانی که درپایان برنامه شاهد تشویق‌های بدون قطع حضار بود، پس از خروجی چند دقیقه‌ای از صحنه، مجددا بازگشت و گفت به دلیل تأخیر ناخواسته‌ای که در ابتدای برنامه ایجاد شد، دو قطعه، اضافه بر آنچه در بروشور آمده است، اجرا خواهند کرد. یکی از این قطعات، موسیقی جاودانه فیلم عاشقانه «بر باد رفته» اثر مکس اشتاینر بود که اجرایش با تشویق ممتد حضار مواجه شد.


تعداد بازدید :  158