شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
آژير

تصادف زنجیره‌ای 15 خودرو در اصفهان
شهروند| 15 خودرو در اتوبان ذوب‌آهن اصفهان به دلیل بارندگی‌های پاییزی با یکدیگر برخورد کردند. سرهنگ حسین‌پور قیصری، رئیس پلیس راه استان اصفهان در این‌باره گفت: «به دنبال بارندگی‌های پاییزی در اصفهان و لغزندگی جاده، 15 خودرو با هم برخورد کردند.» وی با بیان این‌که در این حادثه یک نفر مجروح شد، گفت: «لغزندگی جاده‌ها، رعایت نکردن سرعت استاندارد و فاصله طولی خودرو‌ها از علت‌های اصلی این تصادف بود.» وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی و مه‌آلودگی جاده‌ها در سطح استان از رانندگان خواست تا از رانندگی با سرعت غیرمجاز پرهیز و فاصله مناسب با خودرو جلو را رعایت کنند.

13 پس‌لرزه در کرمان
خسارت زلزله کرمان به خانه‌های روستایی

شهروند| زمین‌لرزه 5 ریشتری در کرمان خسارت جزیی به خانه‌های روستایی در کرمان که تنها 4خانوار در آن زندگی می‌کنند، وارد کرد. پس از این زلزله 13 زمین‌لرزه دیگر نیز در کرمان به ثبت رسید.  شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال‌احمر درباره جزییات این زلزله گفت: «این زلزله 5ریشتری که ساعت 51: 12 ظهر روز پنجشنبه در عمق 10 کیلومتری زمین اتفاق افتاد، حوالی شهداد استان کرمان را لرزاند.  بعد از آن چهار تیم ارزیاب از نهبندان، سیرچ، شهداد و کرمان در محل حادثه حضور یافتند.» معاونت عملیات امداد و نجات، خسارت این زمین‌لرزه را شکستگی شیشه‌ها و خرابی برخی دیوارهای خشت و گلی اعلام کرد و ادامه داد: «تنها مصدوم این زمین‌لرزه، یک بانوی سالمند از اهالی روستای پوزه کوه در 5 کیلومتری محل حادثه بود. این روستا تنها 4 خانوار دارد و مصدوم نیز به بیمارستان شهداد کرمان منتقل شد.» همچنین پس از وقوع این زلزله 5 ریشتری در شهداد کرمان، 13 پس لرزه به ثبت رسید.  پس از وقوع این زمین لرزه تا ساعت 10 صبح 13 پس لرزه به ثبت رسیده است که بزرگترین آن 3.4 ریشتر است.

ریزش کوه در جاده حسینیه در اندیمشک
شهروند| ریزش کوه در جاده جدید
حسینیه - اندیمشک صبح روز جمعه تردد خودروها را در این جاده مشکل کرد.  پیمان جهانگیری، فرماندار اندیمشک در این‌باره گفت: «در پی این حادثه، گروه راهداری به محل اعزام شد و عملیات پاکسازی مسیر را آغاز کرد. بر اثر بارندگی شدید در آزادراه اندیمشک - پل زال 2 قطعه سنگ یک‌تنی صبح روز جمعه در محور جنوب به شمال این آزادراه بعد از ورزشگاه شهر حسینیه در جاده سقوط کرد.»  جهانگیری با بیان این‌که این حادثه خسارتی نداشت، افزود: «در پی این حادثه با تلاش ماموران راهداری و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران اندیمشک مسیر آزادراه اندیمشک - پل زال پاکسازی شد و تردد خودروها از این جاده جریان دارد.  آزادراه پل زال – خرم‌آباد به دلیل سیلاب و ریزش کوه همچنان مسدود است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم ریزش کوه، عملیات پاکسازی این آزادراه در محدوده مذکور تا روز شنبه ادامه داشته باشد. بارندگی شدید در اندیمشک و مناطق بالادست این شهرستان در مجموع مشکل جدی ایجاد نکرده است و سدها نیز سیلاب را مهار کرده ‌است. دستگاه‌های اجرایی اندیمشک همچنان در آماده‌باش به‌سر می‌برند.» جهانگیری همچنین گفت: «نخستین باران پاییزی 28 تن از شهروندان اندیمشکی را به‌دلیل مشکل تنفسی راهی بیمارستان کرد که از این افراد 4 بیمار بستری شدند، ضمن این‌که 8 بیمار نیز سابقه قبلی بیماری تنفسی داشتند.»

اعتراف سارقان مسلح به قتل مرد طلا فروش
شهروند| 3 سارق مسلح طلا‌فروشی که هنگام سرقت در حاشیه اهواز مرد طلا‌فروش را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.  سرهنگ علی صالحی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان درباره این پرونده گفت: «به‌دنبال وقوع سرقت مسلحانه طلافروشی در یکی از مناطق حاشیه اهواز که منجر به قتل طلافروش و مجروح شدن 2 نفر از شهروندان شد، با توجه به اهمیت موضوع، دستگیری مجرمان در دستور ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با توجه به شناسایی سارقان در همان ساعات اولیه حادثه، با رصد اطلاعاتی  پلیس و با هماهنگی مقام قضائی در 2 عملیات هماهنگ و غافلگیرانه این سه سارق که از مجرمان حرفه‌ای هستند به همراه سلاح‌های مربوطه دستگیر شدند.  این سه سارق پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند که پرونده این مجرمان پس از تکمیل شدن به مراجع قضائی تحویل داده می‌شود.»


تعداد بازدید :  198