شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

سقوط بانوی کوهنورد از ارتفاعات سوادکوه
امدادگران جمعیت هلال‌احمر بانوی کوهنوردی را که از ارتفاعات خرونرو سوادکوه سقوط کرده بود از مرگ نجات دادند. این کوهنورد 40 ساله پس از سقوط از ناحیه کمر، لگن، کتف، دست و پا دچار مصدومیت شدید شد. محل حادثه منطقه کوهستانی خرونرو و صعب‌العبور بود که امدادگران پایگاه امدادی ارفعده به همراه یک تیم امداد کوهستانی بلافاصله با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه وانت کمک‌دار برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به ریزش کوه و نامساعد بودن مسیر به‌دلیل آب شدن برف و یخ در منطقه، نیروهای 13 نفره امدادی اعزامی پس از چند ساعت به فرد کوهنورد دسترسی یافتند و پس از انجام کمک‌های اولیه امدادی و فیکس کردن مصدوم روی بسکت، او را به بیمارستان شهدای زیرآب منتقل کردند.

مهار آتش در برج 11 طبقه
80  آتش‌نشان مشهدی  در عملیاتی همزمان آتش مجتمع  11 طبقه‌ای فیروزه را مهار کردند. صبح دیروز با اعلام حریق در برج 11 طبقه مسکونی در مجتمع فیروزه به آتش‌نشانی مشهد بیش از 80 آتش‌نشان با 27 خودرو اطفای حریق در محل حاضر شدند. با حضور آتش‌نشانان در محل و تخلیه کامل آن از ساکنان کانون حریق که یکی از واحدهای طبقه هفتم برج بود، شناسایی و آتش مهار شد. شعله‌های سرکش آتش درحالی‌که واحد یک‌صدوبیست متری این برج را فرا گرفته بود، در اقدامی ضربتی و از چندین جهت توسط آتش‌نشانان در دقایق اولیه مهار و اطفا شد. ساکن واحدی که آتش گرفته بود، خانمی میانسال بود که به بیرون منتقل و تحویل تکنیسین‌های اورژانس شد. تعدادی از ساکنان نیز دچار دودگرفتگی شده بودند که با تلاش تکنیسین‌های اورژانس به صورت سرپایی مداوا شدند. علت این حریق و مقدار خسارت آن با توجه به گستردگی آن در دست بررسی است.

سقوط مرگبار از کوه تاریک هنگام دور زدن ایستگاه پلیس
دو مرد که قصد دور زدن ایستگاه بازرسی را داشتند از کوه سقوط کردند و کشته شدند. بررسی‌های  پلیس نشان می‌داد که  این دو نفر به صورت غیرمجاز از طریق کوه‌های منطقه فاریاب منوجان قصد دور زدن ایستگاه بازرسی شهید شعبانی منوجان را داشتند که در این مسیر از کوه سقوط کردند و در دم جان باختند. جسدها بلافاصله به سردخانه بیمارستان امام حسین (ع) منوجان منتقل و دستورات قضائی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی صادر شد. یک نفر از این جان‌باختگان تبعه غیرمجاز بود و دیگری هنوز شناسایی نشده است. فرمانده انتظامی شهرستان منوجان کوهستانی بودن منطقه و تاریکی شب را علت سقوط این افراد ذکر کرد و گفت: مسیر ایستگاه بازرسی شهید شعبانی تا کوه‌های معدن فاریاب منوجان مسیری برای تردد افاغنه غیرمجاز است که پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی حساسیت ویژه‌ای برای بازرسی و گشت‌های مداوم در این مسیر دارد.

علت مرگ دختر دانشجو در سیلاب لرستان  اعلام شد
علت مرگ دختر دانشجو که در سیلاب از پای درآمد، مشخص شد. سعید رازانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان درباره آخرین وضع پرونده مرگ دختر دانشجو به نام فروزان مقدم در سیلاب اخیر لرستان گفت: پس از وقوع سیلاب در 17 آبان ‌سال جاری که منجر به مرگ دختری دانشجو شد، پرونده قضائی در این‌باره تشکیل شد و رسیدگی سریع در جهت کشف مقصر یا مقصران در دستور کار قرار گرفت. دادستان عمومی و انقلاب در ادامه اذعان کرد: در این رابطه از پزشکی قانونی خواسته شد که مشخص کند  علت مرگ دختر دانشجو چه بوده است که نهایتا پزشکی قانونی پاسخ داد که علت مرگ غرق‌شدگی در آب بوده و علت‌های دیگری مثل ضربه مغری، سکته و امثال آن رد شد. وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر بازپرس پرونده درحال اقدامات کارشناسی است که مشخص شود علت اصلی اتفاق از طرف نهادهای دولتی یا عمومی بوده است یا خیر.


تعداد بازدید :  180