شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
نماینده سابق مجلس می‌گوید با تحریف مثالش افکار عمومی را از مسأله اصلی منحرف کرده‌اند
حاشیه‌های توییت حدادعادل

شهروند|  پرسش از ماجرای حساب‌های قوه‌قضائیه و جدال لفظی میان نمایندگان مجلس دهم از یکسو و مقام‌های ارشد قوه‌قضائیه ازسوی دیگر نهایتا دامن غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس هفتم و نماینده سابق مجلس را گرفت!
وقتی محمود صادقی درپاسخ به انتقاد نزدیکان رئیس قوه‌قضائیه درباره این‌که چرا به موضوعی ورود کرده که پیشتر وزیر اقتصاد پاسخ آن را داده و شبهه‌ای ایجاد کرده که یکی از سران قوا را هدف قرار داده است، صبح سه‌شنبه غلامعلی حدادعادل نماینده سابق مجلس و از شخصیت‌های متنفذ جناح اصولگرا درحساب توییتر خود نوشت: «برای روشن‌شدن فرق بین تهمت و سوال: اگر کسی از کسی بپرسد آیا این صحت دارد که شما فرزند نامشروع پدر و مادر خود هستید؟ به نظر شما این سوال است یا تهمت؟» پست حدادعادل خیلی زود به یکی از سوژه‌های داغ شبکه‌های اجتماعی خصوصا توییتر تبدیل شد و مضمون مورد اشاره به سرعت دستمایه توییت‌های طنز و جدی مخاطبان قرار گرفت. یکی از کاربران به شوخی نوشت: این‌که حافظ می‌فرماید: پرسیدم از طبیبی احوال دوست گفتا. فی بعدها عذاب فی قربها السلامه/ سوال است یا تهمت؟ این شعر حافظ چطور؟» توبه‌فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند؟!» تمام واکنش‌ها البته از سر طنز و سرخوشی نبود. در ادامه این نماینده سابق مجلس با توییت‌هایی مواجه شد که مستقیما درمورد عملکرد پیشین خودش در مجالس هفتم، هشتم و نهم او را مورد پرسش قرار می‌داد. یک نفر توییت کرد: «اگر بپرسیم آن ژاپن اسلامی که مجلس هفتم قولش داده بودین، چی شد؟ آیا این سوال است یا تهمت؟» کاربر دیگری به یکی از جنجال‌های بزرگ مجلس هشتم اشاره کرد و نوشت: اگر بپرسیم چرا در مجلس هشتم وساطت کردید تا وزیر کار دولت احمدی‌نژاد به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تأمین‌اجتماعی، استیضاح نشود و گفتید مرتضوی قول شرف داده کنار برود، بعد احمدی‌نژاد درمجلس گفت، دولت هیچ تعهدی نداده، این سوال است یا تهمت؟  حدادعادل سرانجام روز گذشته به حاشیه‌های فراوان نگاشته شده توسط کاربران فضای مجازی بر توییت جنجالی‌اش واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با خبرگزاری اصولگرای تسنیم اظهارکرد: بنده در پاسخ به سوالی که از من پرسیده شده بود، فرق سوال و تهمت چیست؟ مثالی زدم تا معلوم شود چگونه می‌توان بدترین تهمت‌ها را درقالب یک سوال عرضه کرد. بعضی مثال مرا در فضای مجازی دستاویز تفاسیری کردند که دربردارنده نسبت‌هایی ناروا به اشخاص می‌شد و با مسلم گرفتن برداشت‌های غلط خود به این موضوع شاخ و برگ دادند.
این نماینده سابق مجلس همچنین گفته است: حقیقت این است که این نوع برداشت‌ها و تفاسیر به هیچ‌وجه از متن مثالی که من زدم، فهمیده نمی‌شود. در دل مقصود من توهین به شخص خاصی نبود و تنها خواستم بگویم: «در قالب سوال تهمت نزنید»! اما برخی با تحریف مثال من به خیال خود حاشیه‌سازی کرده و تلاش دارند تا افکار عمومی را از مسأله اصلی منحرف کنند.


تعداد بازدید :  258