شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

لاریجانی: هیچ‌گاه به روسیه پایگاه نظامی نمی‌دهیم
انتخاب|  رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه فونیکس چین گفت: ما درخصوص سوریه هیچ‌گاه پایگاه نظامی به روسیه نداده‌ایم بلکه آنها برای سوخت‌گیری گاهی از این پایگاه استفاده کرده اند، ما این اجازه را برای مدتی به آنها دادیم که سوخت گیری خود را در این پایگاه انجام دهند، ولی ما هیچ‌گاه پایگاه نظامی نمی‌دهیم، زیرا این موضوع در قانون اساسی هم منع شده است مگر این‌که مجلس به این موضوع ورود کند. علی لاریجانی با بیان این مطلب افزود: ما با روسیه روابط نسبتاً توسعه یافته‌ای داریم و هم روابط دوجانبه خود را توسعه داده‌ایم و هم این‌که در مسائل منطقه‌ای اهداف مشترک داریم، لذا ما از ورود روسیه به مسأله سوریه استقبال کردیم و نقش مهمی برای این کشور قائلیم و در آینده نیز بستگی به شرایط دارد.
لاریجانی درخصوص انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کرد: درحال حاضر قضاوت کاملی راجع به ترامپ نداریم زیرا وی مباحث مختلفی را در زمان تبلیغات مطرح کرده است و معمولا هم این شعارها در زمان ریاست‌جمهوری تفاوت خواهد داشت. ما نه نگاه منفی داریم و نه نگاه مثبت. در این زمینه اظهارنظری نداریم زیرا باید ببینیم که در عمل چه می‌کند. این بحث‌ها و حرف‌ها مهم نیست باید ببینیم که در مقام عمل چه مسیری را دنبال می‌کند. لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا شما مایل به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال آینده هستید یا خیر، گفت: من برنامه‌ای ندارم.

پزشکیان: استیضاح وزیر راه قبل از بررسی موضوع عاقلانه نیست
نایب‌رئیس مجلس درباره تلاش‌ها برای استیضاح وزیر راه گفته است: ابتدا باید معنای استیضاح را تعریف کرده و سپس درخصوص استیضاح کردن وزیر راه تصمیم بگیریم زیرا تصمیم‌گیری قبل از بررسی موضوع و استخراج اطلاعات، عاقلانه نیست. به گفته مسعود پزشکیان ضروری است ابتدا موضوع را بررسی کرده و با توجه به اطلاعات کسب شده، اگر نیاز باشد وزیر را به چالش بکشانیم، استیضاح می‌کنیم، اما اگر در روند کار مشکلی نباشد، استیضاح وزیر منطقی نیست.

اطلاعیه سپاه پاسداران درخصوص سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک
مهر| روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دچار سانحه شدن یک فروند پرنده فوق سبک از نوع جایرو پلن در فرودگاه سراوان خبر داد و اعلام کرد این هواپیما صبح روز پنجشنبه 11 آذر حین عزیمت به ماموریت شناسایی در فرودگاه سراوان دچار سانحه شد. این اطلاعیه افزوده است: خلبان «بهمن مصائبی» از رزمندگان نیروی زمینی سپاه در این سانحه به شهادت رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ۱۰‌هزار پرسنل نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران مستقر شده‌اند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه سواحل مکران و موضوع اقتدار دریایی از سوی فرمانده معظم کل قوا در دستورکار نیروی دریایی ارتش قرار دارد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، با بیان این‌که روز هفتم آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی است گفت: تمام کشورهای دنیا تکیه به دریا دارند، اما مهم‌ترین ساحل ما از تراکم جمعیت خالی است، در همین راستا دو دستورکار از طرف رهبری در نیروی دریایی مدنظر قرار گرفته است؛ اول توسعه سواحل مکران و دوم اقتدار دریایی. مشاغل فراوانی باید در مکران به وجود بیاید و توسعه مکران به توسعه کشور می‌انجامد. ایجاد زیرساخت‌های کلان و عمده را باید ایجاد کنیم و نیروی دریایی 10‌هزار نفر از پرسنل خود را در مکران مستقر کرده است.

غفوری‌فرد: مشکل ما احساس تکلیف زیاد از حد است!
تسنیم|  عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: یکی از مشکلاتی که داریم و کشورهای دیگر ندارند این است که مردم ما بسیار زیاد احساس وظیفه شرعی می‌کنند! هیچ‌کس احساس وظیفه شرعی نمی‌کند که دست یک پیرمرد را بگیرد و به آن طرف خیابان ببرد، ولی برای نماینده شدن و رئیس‌جمهوری شدن بسیاری احساس وظیفه شرعی می‌کنند و اگر یک نفر واقعا احساس وظیفه شرعی کند دیگر نمی‌توان با حرف و نصیحت کاری از پیش برد.
حسن غفوری‌فرد در ادامه گفته است: رسیدن به اجماع و وحدت کار ساده‌ای نیست. در دوره قبل برخی کاندیداها معتقد بودند تنها فردی هستند که برنامه دارند و وقتی شخصی به این نتیجه برسد خواهش از او برای کنار رفتن بسیار مشکل است البته امیدواریم مسیر وحدت در‌ سال 96 به گونه دیگری باشد.


تعداد بازدید :  126