شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

محو تدریجی تلفن‌های همگانی
ایسنا| تعداد تلفن‌های عمومی به گواهی اسناد رسمی از ابتدای ‌سال‌جاری تاکنون حدود ۸.۰۷‌درصد کاهش یافته است. کیوسک‌های تلفن عمومی زمانی نه‌چندان دور برای خود اعتبار بسیار داشت و برای چندین دقیقه مکالمه با آنها گاهی صف‌هایی طولانی تشکیل می‌شد. آمارهای رسمی ارایه‌شده گویای آن است که تا پایان شهریورماه ‌سال‌ جاری در کشور ۱۲۴‌هزار و ۶۴۱ باجه تلفن عمومی وجود داشت که این تعداد نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته حدود ۲۰‌هزار و ۵۰۰ عدد کمتر است.

شناسایی نظرات جعلی در گوگل‌پلی
فارس| گوگل‌پلی توانایی شناسایی و حذف نظرات جعلی و قلابی و همین‌طور امتیازدهی‌های بی‌اساس و تبلیغاتی را ارتقا بخشیده تا کاربران بتوانند درک درستی از کیفیت و عملکرد واقعی برنامه‌های مختلف پیدا کنند. به گزارش ونچربیت، قابلیت یادشده توانمندی‌های قبلی گوگل‌پلی برای شناسایی برنامه‌های آلوده و ویروسی را تکمیل می‌کند تا از این طریق کاربران گوشی‌ها و تبلت‌ها با آسودگی خیال برنامه‌های موبایلی عرضه شده در این فروشگاه آنلاین را بارگذاری کنند.

بدافزار اندروید در کمین امنیت کاربران
مهر| بررسی‌های موسسه امنیتی چک‌پوینت نشان می‌دهد، انتشار بدافزاری موسوم به Gooligan در فضای مجازی امنیت بیش از یک‌میلیون حساب کاربری گوگل را به خطر انداخته است. به گزارش راشاتودی، این بدافزار که برای حمله به گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید طراحی شده تا بدان حد قدرتمند است که می‌تواند ۷۴‌درصد از گوشی‌های اندرویدی را آلوده کند. این بدافزار در حداقل ۸۶ برنامه موبایلی موجود در فروشگاه‌های آنلاین فروش برنامه‌های موبایلی وجود دارد و در صورت بارگذاری و نصب این برنامه‌ها Gooligan به گوشی‌ها و تبلت‌های کاربران منتقل می‌شود.


تعداد بازدید :  257