شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

خطر طغیان رودخانه‌ها برای 8 استان کشور
 ایرنا| افزایش بارندگی خطر طغیان رودخانه‌ها در 8 استان کشور را مطرح کرد. این استان‌ها بیشتر در نیمه غربی کشور واقع شده‌اند. سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش در نیمه غربی کشور، نسبت به بروز آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در برخی نقاط استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب اصفهان، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه هشدار داد. گزارش سازمان هواشناسی حاکی است، از امروز، شنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط شمال‌شرق و شمال‌غرب و رگبار و رعد و برق در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، شمال‌غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود، اما سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

حقوق حداقلی نیمی از بازنشستگان کشور
ایرنا | 50‌درصد بازنشستگان کشور حداقل مستمری را دریافت می‌کنند. این موضوعی است که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه دیروز مطرح کرد و گفت که دولت به دنبال افزایش رفاه و دریافتی مستمری‌بگیران و بازنشستگان است. او البته سیاست‌های افزایش رفاه را هوشمندانه توصیف کرد و گفت: برخی واقعیت‌ها در جامعه ناشی از سیاست‌های صدقه‌ای اشتباهی است که در سال‌های گذشته اعمال شده است و تلاش داریم تا مشکلات را ریشه‌ای برطرف کنیم.

حجم تجارت ایران و نیوزیلند 2 برابر شد
ایرنا | «تد مک کلی» وزیر تجارت نیوزیلند در نخستین ماموریت تجاری نیوزیلند با ایران در 12‌سال گذشته که دیروز عازم تهران شده است، در آستانه سفرش به تهران با اشاره به لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، این شرایط را فرصت مجددی برای برقراری روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی دانست. او با بیان این‌که ایران به‌طور سنتی یک بازار بسیار مهم برای گوشت گوسفند و کره نیوزیلند بوده که در چند ‌سال گذشته این صادرات کاهش داشته است، گفت: به علت تحریم‌های غرب، میزان تجارت ایران و نیوزیلند به 90‌میلیون دلار در‌ سال گذشته کاهش یافت، ولی اکنون تحرکی در آن ایجاد شده و طبق آمارهای منتشره، این رقم به 174‌میلیون دلار رسیده است.

حساب‌های بانکی قوه قضائیه طیب‌نیا را به مجلس کشاند
ایسنا| محمود صادقی، نماینده مردم تهران از حضور وزرای دادگستری و اقتصاد در مجلس برای پاسخگویی راجع به حساب‌های بانکی قوه قضائیه ظرف دو هفته آینده خبر داده است. این نماینده مجلس در صفحه توییتر خود نوشته طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، وزیر دادگستری و وزیر اقتصاد ظرف دو هفته آینده باید برای پاسخ به سوال درباره حساب‌های بانکی قوه قضائیه در مجلس حاضر شوند. وی ۲۳ آذرماه را به‌عنوان تاریخ احتمالی حضور وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوال درباره حساب‌های بانکی قوه قضائیه دانسته است.


تعداد بازدید :  120