شماره ۱۰۰۴ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
برترین‌های‌سال 2016 قاره‌کهن در حضور کفاشیان و مهدوی‌کیا معرفی شدند
جایزه همیشگی، سهم ایران از گالای آسیا
مسئولان فدراسیون فوتبال تهدید خود برای تحریم مراسم را عملی کردند

شهروند| مراسم برترین‌های‌سال فوتبال آسیا روز پنجشنبه در یکی از مجلل‌ترین کاخ‌های شهر ابوظبی امارات و در غیاب نمایندگان فدراسیون فوتبال کشورمان برگزار و جایزه‌ای که انتظارش را داشتیم (بهترین بازیکن فوتسال) سهم ایران شد.
تحریم ایران عملی شد
در شرایطی که برخی از رسانه‌ها از احتمال حضور مسئولان فدراسیون ایران در مراسم معرفی برترین‌های آسیا خبر داده بودند اما مهدی تاج روی حرف خود ایستاد و اجازه حضور در این مراسم را به هیچ‌کدام از نمایندگان ایران نداد. البته علی کفاشیان به‌عنوان نایب‌رئیس AFC‌ مجبور بود در این مراسم حاضر شود و حتی در بخش اهدای جوایز نیز شرکت کرد اما تاج، اسدی و ساکت که به این مراسم دعوت شده بودند،‌ به نشانه اعتراض به عدم حضور ایرانی‌ها در بخش‌های فوتبالی، مراسم را تحریم کردند.
حسن‌زاده، برترین بازیکن فوتسال
در لیست برترین‌های فوتسال آسیا در‌سال 2016 با توجه به درخشش بازیکنان ایرانی در جام‌جهانی، 3 تن از نمایندگان کشورمان حضور داشتند. علی‌اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی و احمد اسماعیل‌پور 3 کاندیدای دریافت این جایزه بودند که درنهایت حسن‌زاده توانست برای دومین‌بار این جایزه را از آن خود کند. او که هم اکنون در عضویت تیم گیتی‌پسند در لیگ برتر فوتبال ایران است،  به دلیل تداخل مراسم با بازی تیمش در لیگ، در ابوظبی حاضر نشد. حسن‌زاده یک بار در‌سال 2014 این جایزه را کسب کرده بود و‌سال گذشته نیز جایزه برترین بازیکن فوتسال آسیا به وحید شمسایی رسید.
معرفی برترین‌های قاره کهن
مهدوی مهدوی‌کیا یکی از مدعوین به مراسم برترین‌های آسیا بود و او به‌عنوان سفیر کنفدراسیون فوتبال آسیا در فوتبال پایه برندگان 3 جایزه رئیس AFC برای الهام‌بخشی، توسعه فوتبال و جاه‌طلبی را اعلام کرد. در این 3 بخش به ترتیب فیلیپین، استرالیا و برونئی جوایز مخصوص رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کردند. بدون‌شک جذاب‌ترین بخش این مراسم معرفی برترین بازیکنان فوتبال آسیا در 2 قسمت بانوان و آقایان بود. عمر عبدالرحمن، بازیکن ریزنقش اماراتی در رقابت با  وونگ لی (چین) و احمد حمادی(عراق) توانست برای اولین بار به‌عنوان مرد‌سال فوتبال آسیا شناخته شود. جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال آسیا به  کایتلین فورد (استرالیا) رسید. جوایز برترین فدراسیون‌ها در 3 بخش مختلف به ژاپن، هند و بوتان اختصاص یافت. جایزه برترین سرمربی فوتبال آسیا در بخش مردان به «چوی کانگ هی» سرمربی جونبوک موتورزکره‌جنوبی رسید که در زمان حضورش روی نیمکت تیم‌ملی کره‌جنوبی با کارلوس کی‌روش درگیری شدیدی پیدا کرده بود. جایزه بهترین بازیکن آسیایی شاغل در فوتبال جهان به شینجی اوکازاکی بازیکن ژاپنی تیم لسترسیتی رسید. یک ژاپنی دیگر به نام «ریتسو دوآن»جایزه بهترین بازیکن فوتبال آسیا در بخش جوانان را کسب کرد. پس از سخنرانی شیخ سلمان کلیپی از فعالیت‌های عیسی حیاتو به نمایش گذاشته شد و «عیسی حیاتو» اهل کامرون جایزه الماس آسیا را مال خود کرد، این یکی از با ارزش‌ترین جوایز کنفدراسیون آسیاست. نکته جالب و مثبت نیز این بود که نامزدهای بهترین بازیکن مرد آسیا در یک امر خیریه و پیش از مراسم بهترین‌ها با تعدادی از کودکان ناتوان جسمی فوتبال بازی کردند.


تعداد بازدید :  238